Sierpień, 2015

Okoliczne (Złote) Piaski

Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 · dodano: 03.09.2015 | Komentarze 1

Krótka wyprawa mająca na celu sprawdzenie czy będę pamiętał o zapisywaniu kilometrów w terenie.
Skoro mój licznik posiada taka funkcję to czemu by z niej nie korzystać;-)
Jak widać udało się, byłem czujny wszystkie km w terenie zapisałem.
A za jazdę w pełnym słońcu, w którym licznik pokazywał 37 stopni należy mi się piwo:-)

Edycja:
Nie podobał mi się ten wpis dlatego go edytuję:-) Muzyką która w duszy mi gra to RAP.
Dlatego co jakiś czas będę publikował ciekawe utwory rapowe.
Dziś utwór Kaczmiego z Nagłego Ataku Spawacza którego znam osobiście.
Taka ciekawostka: miałem wystąpić w tym teledysku jako jeden z zombiaków, ale akurat byłem an urlopie:-(

Kategoria do 50 km

Leniwa Niedziela

Niedziela, 30 sierpnia 2015 · dodano: 03.09.2015 | Komentarze 1

Niedziela jak to niedziela: długie spanie, kąpiel, śniadanie. Następnie Msza Święta, obiad i już mamy godzinę 15. Meczu Lecha miałem nie oglądać, ponieważ przeczuwałem co się wydarzy. Niestety tak dobrze mi się leniuchowało, że zacząłem patrzeć w telewizor. Pierwszą straconą bramkę jakoś przetrawiłem. Po drugiej straconej bramce nie wytrzymałem. Tak szybko, jak tylko się dało, przebrałem się, wziąłem wodę i ruszyłem przed siebie. Jadąc tak beztrosko przypomniało mi się, że w Środzie wzdłuż jeziora wybudowano ścieżkę rowerową. Jednak zanim tam dotarłem zaliczyłem teren Rolibudy szkoły w której spędziłem najlepsze lata licząc wszystkie do których uczęszczałem:-) Dalej objechałem stary rynek i uwałem się nad zalew Średzki zwany jeziorem. Ludzi było sporo, wszak to ostatnie dni sierpnia i ostatnie dni takiego ciepła. Niedaleko plaży rozpoczyna się ścieżka która wiedzie aż do wsi Mączniki. Wybudowanie jej w tym miejscu było świetnym pomysłem, a i wykonanie jest równie dobre.
Nie tracąc czasu ruszyłem w stronę Giecza, gdzie znajduje się wczesnośredniowieczne grodzisko. Ciekawym doświadczeniem, budzącym wyobraźnie jest przebywanie w jednym z tych miejsc gdzie rodziło się państwo Polskie. Następnie ruszyłem prosta drogą do Gułtów gdzie jak się okazało akurat odbywały się dożynki. Wiecie kiełbasa, piwo, pisco polo i te sprawy;-) Mi tam najbardziej podobał się dziko rosnący chmiel przy drodze. W Kostrzynie krótka przerwa na mały zakup w biedronce i dzida do chaty by zdążyć na Ligę + Extra czyli mój ulubiony program piłkarski.

Trasa: KRZ - Tulce - Komorniki - KRZ - Śródka - Zimin - Kromolice - Januszewo - Jarosławiec - Środa - Mączniki - Janowo - Dębicz - Dominowo - Chłapowo - Giecz - Biskupice - Nowojewo - Gułtowy - Siedlec - Wiktorowo - Iwno - Kostrzyn - Wróblewo - Trzek - Kleszczewo - Nagradowice - KRZ

Rolibuda w Środzie Wlkp. - Moja Szkoła
Przykościelny budynek
Przykościelny budynek © rolnik90
Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Mikołaja w Gieczu
Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Mikołaja w Gieczu © rolnik90
Cmentarz przykościelny

Kategoria do 100 km, Kościoły

Puszcza Zielonka

Środa, 26 sierpnia 2015 · dodano: 02.09.2015 | Komentarze 8

Gdy Rolnik w weekend za dużo nie pojeździ to wiedz, że czegoś mu brakuje;-) Więc w poniedziałek zostałem w pracy dwie godziny dłużej, by w środę skończyć już o 12:-) W domu zjadłem dużą pizze i w przeciwieństwie do Grigora nic mnie po niej nie bolało:-) Długo się nie namyślałem gdzie jechać. Wybrałem Puszczę Zielonkę którą znam słabo i której ciągle jest mi mało. Na początek asfalt z KRZ przez Swarzędz, aż do Mielna. Niestety innej krótszej drogi nie ma, więc na same dojazdy straciłem 50 km. Puszcza przywitała mnie tablicą i słynna tarką. Szosowcy nie wiedzą co to znaczy jazda po czymś takim.
Dzień był upalny, jazda po piachu dawała się mocno we znaki. Zaliczyłem kilka jeziorek, sporo lasu, rezerwaty przyrody i przede wszystkim dużo jazdy w terenie:-) Z Parku Krajobrazowego udałem się do Wronczyna zobaczyć tutejsze jeziora w których zdziwiła mnie czystość wody. Następnie z Pobiedzisk udałem się do Kapalicy w poszukiwaniu ostatnich dwóch jezior w PK Promno, których jeszcze nie widziałem. Jezioro Grzybionek odnalazłem bez problemu, ale j. Kazanie jest wokół porośnięte bujnymi krzakami i rowerem nie da się do niego dojechać. Do domu wróciłem przez Kociałkową Górkę, Iwno i wzdłuż drogi S5. Lubie takie tripy w środku tygodnia, oby więcej takich;-) Pozdro

Trasa: KRZ - Tulce - Garby - Zalasewo - Swarzędz - Gruszczyn - Kobylnica - Wierzonka - Mielno - Ludwikowo - Tuczno - Stęszewko - Dąbrówka Kościelna - Zielonka - Dąbrówka Kościelna - Turostówko - Bednary - Wronczynek - Wronczyn - Złotniczki - Nadrożno - Pobiedziska - Kapalica - Kociałkowa Górka - Chorzałki - Iwno - Libartowo - Strumiany - Trzek - Kleszczewo - Nagradowice - KRZ

Puszcza Zielonka Wita
Puszcza Zielonka Wita © rolnik90
Tarka, wiecie co to znaczy?
Tarka, Wiecie co to znaczy? © rolnik90
Rolnik w Puszczy
Rolnik w Puszczy © rolnik90
Sanktuarium Wniebowziętej Najświętszej Marii Panny
Sanktuarium Wniebowziętej Najświętszej Marii Panny w Dąbrówce Kościelnej © rolnik90
Pasterz

Kategoria do 150 km

#Po Piwko

Poniedziałek, 24 sierpnia 2015 · dodano: 25.08.2015 | Komentarze 5

Yo. Jeszcze nigdy wyprawa po piwko nie była tak krótka, prosta i przyjemna:-) Okazało się że troszkę ponad 9 km od mojego domu jest Sklep z Piwem Rzemieślniczym! I to nie byle jaki sklep, bo należący do Browaru Szałpiw. Sklep znajduje się w Poznaniu na ul. Szczepankowo 129. Jest czynny od poniedziałku do piątku, od godz. 16:00 do 20:00.
 Gdy zajechałem na miejsce drzwi były zamknięte. Wisiała karteczka: Zaraz wracam/proszę dzwonić i podany nr tel. Dzwonie, od razu ktoś odbiera i mówi że już idzie. Spodziewałem się jakiegoś pracownika, a tu proszę: obsłużył mnie piwowar Browaru Szałpiw sam we własnej osobie: Jan Szała którego znam już od jakiegoś czasu. Tak więc na zwykłym zakupie się nie skończyło, pogadaliśmy troszkę o branży piwowarskiej i z pół godziny mi zleciało:-)

Zachęcam wszystkich bikerów do odwiedzania tego sklepu, każdy na pewno znajdzie coś dla siebie:-)
Oprócz piw z browaru Szałpiw są dostępne m. in. Pinta, Kormoran, Solipiwko, Olimp, Wąsosz, Profesja, Raduga, Birbant, Artezan, Faktoria, Na Jurze, Trzech Kumpli, Piwoteka, Fortuna i wiele, wiele innych.

Najlepszy widok:-)
Najlepszy widok:-) © rolnik90
W Starodawnym Stylu
W Starodawnym Stylu © rolnik90
Pils z Browaru Szałpiw
Pils z Browaru Szałpiw © rolnik90

Aha, ja z kolei nabyłem oto takie trunki:
 Drobne zakupy
Drobne zakupy © rolnik90

Kategoria do 25 km, Po Piwko

Między Meczem Lecha, a Ligą + Extra

Niedziela, 23 sierpnia 2015 · dodano: 23.08.2015 | Komentarze 0

Wkurzony po meczu Lecha, musiałem odreagować. Najlepiej zrobić to oczywiście na rowerze, pojechałem m. in. nad Poznańska Maltę.

Jezioro Maltańskie Poznań

Kategoria do 25 km, Praca

Gniezno Nocą

Sobota, 15 sierpnia 2015 · dodano: 18.08.2015 | Komentarze 3

Rozmawiając w pracy z moim kompanem rowerowym Łańcuchem doszliśmy do wniosku, że skoro są takie upały, że nie mamy epy jeździć w dzień musimy zorganizować nocna eskapadę. Pytanie brzmiało tylko gdzie? Nie namyślając się długo rzuciłem: Gniezno. Przecież jeszcze Cię tam nie było. Moja propozycja została natychmiast zaakceptowana i umówiliśmy się że jakoś po godz. 23 wyruszymy. Łańcuch po pracy tak się długo grzebał, że ruszyliśmy około północy. Niestety trafiliśmy na mocny wmordewind dlatego ostateczną decyzję czy podbijamy pierwszą stolicę polski postanowiliśmy podjąć w Lednogórze. Okazało się, że mimo mocnego wiatru tempo mamy niezłe, dlatego spięliśmy poślady i już po 40 minutach byliśmy w Gnieźnie:-) Tam przerwa na jedzenie i fotki przy katedrze, objazd rynku, ulicy Tumskiej. Do tego Kościół garnizonowy Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski i pomnik Św. Wojciecha. Następnie szybki powrót do domu bo w oddali zaczęło się błyskać. Na szczęście burza w ogóle nas nie dosięgła i spokojnie inną droga wróciliśmy do domu podziwiając ładny letni wschód słońca. Bardzo udany trip oby więcej takich spontanicznych:-)

Wracając rymowałem sobie: Czy jasno czy ciemno, nasze jest to Gniezno, bo to Gniezno jest nasze i nie może być inaczej! :-)

Trasa: KRZ - Śródka - Dachowa - Robakowo - Gądki - Robakowo - Dachowa - Śródka - KRZ - Nagradowice - Kleszczewo - Trzek - Wróblewo - Kostrzyn - Tarnowo - Promno - Pobiedziska - Kocanowo - Moraczewo - Lednogóra - Dziekanowice - Fałkowo - Łubowo - Woźniki - Skiereszewo - Gniezno - Gębarzewo - Kosmowo - Nidom - Kąpiel - Czerniejewo - Nekla - Brzeźno - Siedlec - Libartowo - Strumiany - Trzek - Kleszczewo - Nagradowice - KRZ - Śródka - Dachowa - Śródka - KRZ