Czerwiec, 2015

Tysiąc w czerwcu! i Zapowiedz "Nad Morze"

Wtorek, 30 czerwca 2015 · dodano: 01.07.2015 | Komentarze 5

Malata, Biedrusko i Bolechowo.
Pewnie taki byłby tytuł wpisu gdyby nie wyjątkowe okoliczności;-) Pierwsza okoliczność to tak, że w czerwcu przekroczyłem 1000 km na rowerze, a dokładnie uzyskałem 1008,9 km co jest moim rekordem ever w jeden miesiąc. Nigdy wcześniej nie ukulałem tyle kaemów w 30 dni. Nie ukrywam że bardzo się z tego cieszę:-) Mam nadzieję że będzie mi dane zrobić kiedyś 1500 km, a może nawet 2000 km w miesiąc.

Drugą wyjątkową okolicznością jest to że lipiec zaczynam od bardzo mocnego depnięcia. W piątek trzeciego lipca wraz z kumplem z pracy Łukaszem vel Łańcuch jedziemy nad polskie morze!:-) Całą trasę (około 300 km) mamy zamiar pokonać na jeden raz, jadąc głównie w nocy. Plan jest taki: wyruszamy w piątek o godzinie 18 spod swoich domów. Spotykamy się o godz 19 przy jeziorze Maltańskim koło Poznańskiego Węzła Rowerowego i dalej wspólnie kręcimy do Kołobrzegu jadąc przez m.in. Oborniki, Czarnków, Trzciankę, Wałcz i Złocieniec. Nad Bałtyk mamy zamiar dojechać około godziny 10 rano w sobotę.

Plan jest zacny, trzymajcie kciuki żeby wszystko się udało.
A jeśli ktoś jest chętny trochę nas odprowadzić to zapraszamy o godz. 19 nad jezioro Maltańskie. Z Poznania wydostajemy się ulicami: Krańcową i Gdyńską następnie jadąc przez Koziegłowy, Owińska, Bolechowo itd.

A wczorajsza trasa wiodła prze dobrze mi znane tereny. Ogólnie chciałem sprawdzić drogę z Biedruska do Maniewa, ale okazało się, że jest to droga przez poligon. W tygodniu na pewno nie można nią jechać więc nie ryzykowałem np. mandatu i zawróciłem.
Zdjęcie zrobiłem tylko jedno gdyż nie miałem weny i w zasadzie ile razy można fotografować to samo;-)
PozdRower

A2 na wysokości wsi Bugaj w gminie Kleszczewo © rolnik90

Kategoria do 25 km, Z Żoną

Piątek, 26 czerwca 2015 · dodano: 26.06.2015 | Komentarze 1

Kilometr przed miejscem gdzie pracuję jebnął taki deszcz, że cały do gaci zmokłem. A że spodnie miałem jedne, w tych mokrych musiałem wrócić do domu.

PS. tym oto krótkim "pracowniczym" wypadem zaliczyłem tysięczny kilometr moim jeszcze nowym rowerem: Czornym Waryjotem

Czwartek, 25 czerwca 2015 · dodano: 26.06.2015 | Komentarze 0

Nie lubię popołudniówek, w szczególności takich gdy rano mam coś do zrobienia i jedyną opcją na rower jest jazda nim do pracy. Ale jak mówi przysłowie: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma!

Środa, 24 czerwca 2015 · dodano: 24.06.2015 | Komentarze 2

Dziś pogoda w miarę znośna, więc rowerkiem do pracy. Ogólnie jednak ciśnie mi sie na usta: Nie o taki początek lata walczyłem!

WPN z Łańcuchem

Sobota, 20 czerwca 2015 · dodano: 22.06.2015 | Komentarze 3

Łańcuch to ksywa mojego kumpla z roboty Łukasza.
Jeśli Mateusz w tygodniu miał na rano do pracy, a w sobotę wstaje już o 7. 30 to wiedz, że coś się dzieje;-)
Najpierw jadę asfaltami samotnie do Kamionek. Na miejscu już razem z Łukaszem kieruje się na Mieczewo. Jeździmy trochę po lesie i bokami docieramy do Rogalinka skąd prosta droga do Mosiny. W mosinie ciężki podjazd. Przed nami sporo szosowców trenujących wytrzymałość. Na górze robimy szybki myk w lewo i jedziemy przy brzegu jeziora Góreckiego. Jedzie się świetnie gdyż wczorajszy deszcz ubił piaszczyste drogi. Jedynie trzeba uważać na śliskie korzenie drzew. Robimy krótką przerwę na batona na przeciwko zamku Klaudyny Potockiej. Dalej jedziemy nudną droga do wsi Górka. Jednak pozory mylą jest to przedsmak najlepszego. W następnej wsi w Dymaczewie Starym znów wjeżdżamy w las gdzie czekają na nas mega hopki! w górę, w dół i tak ze 4-5 razy. Najpierw zjazd, prędkość jest duża i szybko w górę. Lecąc tak czułem jak tracę kontrolę nad rowerem, nogi mi odjeżdżają, myślę: przydały by się spd to bym się lepiej trzymał. Na szczęście udało mi się wylądować. Poczułem respekt i kolejne hopki pokonałem już przy mniejszej prędkości. Co za adrenalina, zabawa była przednia, a pomyśleć, że dzień wcześniej nie chciałem jechać bo będzie padać, będzie zimno. Masakra jaki głupi byłem.
Będąc znów w Mosinie na ul. Pożegowskiej pobiłem swój rekord prędkości. Nowy to 66km/h, ogólnie czułem rezerwę więc myślę, że do 70km spokojnie dam radę dobić. Powrót troszkę inną drogą. Rozstajemy się w Daszewicach i szybkim tempem wracam do Krzyżownik.
Dzięki ci Łukasz, że mnie namówiłeś na ten trip. Było zacnie, będę częściej wpadał do WPN-u

Habry w rzepaku

• Aktywność Wrotkarstwo

Gleba i to dosłownie!

Piątek, 19 czerwca 2015 · dodano: 19.06.2015 | Komentarze 4

Pada, świeci słońce, wychodzi tęcza, pada, świeci słońce i tak dziś w kółko. Mało czasu mam więc wybieram rolki zamiast roweru. Wszystko fajnie dobrze mi się jedzie Krzyżownickimi asfaltami. Parę metrów przed "metą" zaliczam solidną glebę! Dłonie, kolana i plecy obrywają najbardziej, a wszystko przez Geofizykę Kraków i te jebane kable które są wszędzie! Tysiące kilometrów kabli od marzycieli szukających gazu czy czegoś tam podobnego. Kolano nadal boli, jutrzejszy WPN stoi pod znakiem zapytania. Jak pech to pech.

Pewnie usłyszę że, to przez zdradę roweru;-)

Dolina Cybiny, Dziewicza Góra i Las Tulecki

Środa, 17 czerwca 2015 · dodano: 17.06.2015 | Komentarze 5

Przepiękna Dolina Cybiny, gdzie pełno wszelkiego ptactwa.
Trzy Kółka na Dziewiczej Górze - zjazdy, podjazdy
Dwa kółka w Lesie Tuleckim
Bez ceregieli!

Trasa - endomondo działało dziś bez zarzutu

Niech resztę opowiedzą zdjęcia:
Brudne jezioro Swarzędzkie a dzieciaki się kąpią
Brudne jezioro Swarzędzkie a dzieciaki się kąpią;-) © rolnik90

Kościół w Wierzenicy © rolnik90
Ścieżka patrona Swarzędza
Ścieżka patrona Swarzędza © rolnik90
Żyto, a w oddali wieża na Dziewiczej
Żyto, a w oddali wieża na Dziewiczej © rolnik90

Wieczornie

Poniedziałek, 15 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 2

Wieczorny wypadzik.
Trasa: KRZ - Śródka - Runowo - Pierzchno - Kromolice - Koszuty - Jaszkowo - Annopole - Jaszkowo - Śnieciska - Winna - Bożydar - Biernatki - Bnin - Kórnik - Skrzynki - Borówiec- Robakowo - Dachowa - Śródka - KRZ

Dworek w Koszutach

Kategoria do 50 km

Puszcza Zielonka z Piotrasem i Grigorem

Sobota, 13 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 4

• Umawiaj się na wycieczki rowerowe
  • Szukaj znajomych i ciekawych tras w Twojej okolicy
  • Prowadź własny dzienniczek rowerowy
  • Opisuj trasy i wycieczki na własnym blogu rowerowym
  • Pochwal się swoim rowerem

Takie są założenia Bikestats. Trzy ostatnie spełniam już od dawna. Pora spełnić dwa pierwsze. Postanowiłem poznać PiotrasaGrigora i pokręcić z nimi po Parku Krajobrazowym Puszcza Zielonka. A któż zna lepiej ten rowerowy raj niż ci dwaj dżentelmeni;-)
Docieram do Sarbinowa, gdzie czaka już na mnie Piotras. Witamy się i jedziemy razem do Uzarzewa, gdzie czeka Grigor Wierzonkowski Boss:-) Już po pierwszych kilu zamienionych zdaniach, wiem, że jest dobrze:-) Od razu łapiemy wspólny język, bajera się kręci i spokojnym tempem docieramy do Puszczy. Najpierw chłopaki pokazują mi jezioro Stęszewskie. Bardzo ładny akwen wodny, a jak wiadomo jeziorka bardzo lubię. Następnie jedziemy przez rezerwat przyrody: "Klasztorne Modrzewie", gdzie drzewa mają proste pnie i są imponująco wysokie, nawet do ponad 40 m. Kolejny przystanek - wieś Głęboczek, która w średniowieczu posiadała prawa miejskie. Ciekawie jechało się drogą wzdłuż, której rozciąga się unikalny wąwóz prowadzący nad brzeg Jeziora Leśnego. Nad tym jeziorem zrobiliśmy sobie przerwę na drugie śniadanie. Piotras poczęstował nas pysznym plackiem drożdżowym autorstwa jego żony. Posiedzieliśmy chwilę, pośmialiśmy się i ruszyliśmy dalej w drogę. Przez okolice jeziora Gackiego dojechaliśmy do Sławicy, a następnie przez Dzwonowo Leśne do Zielonki, gdzie zrobiliśmy drugi postój, a w zasadzie zaliczyliśmy trawing w arboretum leśnym by uzupełnić elektrolity;-) Ostatni konkretny celem było jezioro Miejskie w Okońcu, czyli słynna Floryda:-) A ponadto przecinaliśmy Trakt Bednarski i jechaliśmy obok Uroczyska Maruszka. Pogoda była super, drzewa dawały cień. Grigor o wszystkim mi opowiadał. Chłopie mogli by Cię zatrudnić do oprowadzania wycieczek po puszczy, bo masz gadane. Z zaciekawieniem wszystkiego słuchałem.
Nie ukrywam, że od razu zostałem zauroczony tym wyjątkowym parkiem krajobrazowym. Dlatego często będę tam wracał. Wyszedł nam zacny (pierwszy, ale nie ostatni;-) trip z czego bardzo się cieszę. Fajnie było was poznać.

Ps. Tempo było spokojne, spacerowe, więc z Sarbinowa do domu cisnąłem prędkością między 30-40km/h i dzięki temu średnia z 18km/h skoczyła do 20km/h. Giry podają całkiem nieźle, jest forma:-)
Ps2. Czułem, że jako ostatni udostępnię wpis.

Fotki:
Facelia coś dla mojej żonki;-)
Facelia coś dla mojej żonki;-) © rolnik90

Arboretum Leśne w Zielonce © rolnik90
Jezioro Miejskie w Okońcu
Jezioro Miejskie w Okońcu © rolnik90
Wspólne selfie na sam koniec