Sierpień, 2016

Środa, 31 sierpnia 2016 · dodano: 01.09.2016 | Komentarze 0

Kategoria do 50 km, Praca

Wtorek, 30 sierpnia 2016 · dodano: 01.09.2016 | Komentarze 0

A z upałem w pracy radzę sobie tak:

Tak sobie radzę z upałami
Praca © rolnik90

Kategoria do 50 km, Z Żoną

Szlak Stu Jezior & Nadwarciański Zachodni

Piątek, 26 sierpnia 2016 · dodano: 31.08.2016 | Komentarze 5

Na 26 urodziny wymyśliłem sobie, że zrobię 260 km rowerem. Jednak weekend najbliższy urodzinom miałem zajęty innymi sprawami. Wyprawa się odwlekała, sierpień powoli się kończył. Zachęcony dobrymi prognozami pogody postanowiłem wziąć wolne w pracy i zrealizować mój plan z nawiązką;-) Wybór padł na malowniczy Szlak Stu Jezior i Nadwarciański Szlak Zachodni.

Wyjazd z domu punkt 4 rano. Obieram Kierunek na Poznań. Docieram do węzła rowerowego przy jeziorze Malta i tu zaczynam moją spóźnioną urodzinową przygodę. Od samego początku jedzie się świetnie. Jest ciemno i chłodno, mały ruch w mieście. W takich sprzyjających okolicznościach drogami polnymi i lokalnymi asfaltami docieram do Szamotuł. Ładnego zadbanego miasteczka w którym robię krótką przerwę na zakupy.

Dłuższą przerwę na uzupełnienie kalorii robię dopiero po 80 km we wsi Zajączkowo. Dalej zaczyna się już Sierakowski Park Krajobrazowy. Zaczynają się również górki i pagórki co nawet mnie cieszy no bo ile można jeździć po płaskim;-) W końcu docieram na punkt widokowy w Łężeczkach. Roztacza się stamtąd rozległy widok na wieś i okolicę, przede wszystkim na J. Chrzypskie i otaczające je wzgórza. W centrum punktu stoi pomnik "grzyb"  który upamiętnia 10-lecie powstania Sierakowskiego Parku Krajobrazowego. Piękne miejsce, chciało by się tu zostać na dłużej...

Jadąc dalej m.in. przez Sieraków przejeżdżam obok nie zliczonej ilości jezior. Napawam się ciekawymi widokami aż miło. Przed południem zjawiam się w Międzychodzie. Na liczniku mam prawie 150 km i w zanadrzu drugie tyle do zrobienia by wrócić do domu. Więc czym prędzej objeżdżam miasto i udaję się na zasłużony wcześniejszy obiad. (Pizzerii nie znalazłem więc idę na kebsona;-)

Po przekroczeniu Warty rozpoczynam drugi etap mojej upalnej, słonecznej wyprawy czyli Nadwarciański Szlak Zachodni. Pierwsze około 30 km to istna masakra. Żar z nieba leje się niemiłosiernie, a piach miejscami był po same szprychy. Raz się pomyliłem i musiałem się wracać. Niektóre piktogramy zostały zasłonięte przez mniejsze drzewka czy inne krzaki. Trzeba było dużego skupienia by się nie pomylić. Nieźle wymęczony docieram do Wronek. Na szczęście jest Orleni i wjeżdżają hot dogi i zimne bezalkoholowe piwo. Miasto te uważam za największą atrakcję owego szlaku. Można zobaczyć stadion na którym grała Amica Wronki, pierwszy w Polsce Zakład Karny oraz firmę AGD Amica.

Dalsza trasa, a w zasadzie cała trasa to na przemian długie odcinki terenowe i odcinki asfaltowe. Nic ciekawego dlatego trochę się wynudziłem. Po minięciu Obrzycka i Obornik dotarłem do Biedruska i tu zboczyłem ze szlaku. Dalszą drogę już znam, a mając w perspektywie jazdę przez centrum miasta, obrałem inny kierunek. Będąc już blisko domu pomyślałem, że jeśli będzie brakować mi mniej niż 10 km do równych trzystu to dokręcę ten dystans. Tak właśnie było - pod domem miałem 292 kaemy. Dokręciłem co trzeba i trzecia trzysetka w moim życiu stała się faktem:-) W domu zameldowałem się o godzinie 20.35. Czas brutto: 16 godzin 35 minut

Pierwszy raz zrobiłem tyle km rowerem górskim.
Pierwszy raz miałem tak długo plecak na plechach.
Pierwszy raz tak długo jechałem sam.
 Podsumowując: Mimo kilku niedogodności uważam ten dzień za bardzo udany, a pokonanie tylu km w mega upał i z taką dużą ilością terenu za niezły wyczyn:-)

Strzeszynek

Kategoria do 350 km, Kościoły

Pierścień Rowerowy Dookoła Poznania Nocą

Sobota, 20 sierpnia 2016 · dodano: 29.10.2016 | Komentarze 5

W 2014 roku pierwszy raz przejechałem trasę pierścienia wraz z moim towarzyszem Łukaszem i to rowerem trekingowym! Szlak ten na tyle nam się spodobał, że postanowiliśmy w 2015 roku go powtórzyć z tym, że w odwrotnym kierunku;-) By nie było nudy plan tegoroczny zakładał objazd nocny.

Spotkaliśmy się w Tulcach i po krótkich zakupach w Żabce ruszyliśmy w trasę. W Gowarzewie zaliczyłem pierwszą glębę w tym roku. W skutek braku komunikacji zderzyliśmy się. Mi oczywiście nic się nie stało, cały impet przyjął na siebie Łukasz i jak zwykle się poodzierał;-) Pierwszą drogę polną zaliczamy przed Kostrzynem. Mimo dobrych czołówek jedzie się gorzej niż za dnia. Nogi mamy jakieś z betonu, męczymy się, jedzie się ciężko i tak aż do Dąbrówki Kościelnej.

W miejscowości tej robimy pierwszą przerwę na jedzenie. Jak się okazuje pauza ta ma na nas mega pozytywny wpływ. Zyskujemy nowe siły i dalej jedzie nam się już bardzo dobrze. Za Zelonką spotykamy duże stado danieli - grubo ponad 20 sztuk. Ciekawe to było doświadczenie gdy w totalnych ciemnościach widzisz tylko świecące się oczy tak sporego stada. Przez całą puszczę jedzie się wyśmienicie, bezstresowo. W końcu docieramy do Biedruska gdzie robimy fotki przed pałacem. Omijając poligon przez który legalnie można jechać tylko za dnia docieramy do Suchego Lasu gdzie na stacji benzynowej robimy przerwę na ciepłą kawę.

Przerwa kolejny raz dobrze na nas podziałała. Jednak zaczęło nas martwić coraz bardziej zachmurzone niebo. Przed Lusowem zaczęło padać. Prognoza nie zostawiała złudzeń miało być gorzej i było. W tym miejscu postanowiliśmy przerwać wyprawę i wrócić do domu najkrótszą drogą. Mimo niekorzystnych prognoz cieszę się, że podjęliśmy wyzwanie i objechaliśmy większą część pierścienia noca jako pierwsi wśród bajkstatowych znajomych;-)

Poznań nocą również okazał się fajny dlatego niczego nie żałuję. Z Łukaszem rozstałem się przy rondzie Rataje. Dalej każdy ruszył solo w swoja stronę. Chwilę po tym padła mi czołówka. Jazda w ciemności przez las pomiędzy Maltą, a Kobylepolem była sporym wyzwaniem, ale jakoś dałem radę. Aż do domu towarzyszyła mi mżawka. Noc jedna była na tyle ciepła, że cały czas jechałem ubrany na krótko.

Trasa: tutaj

Kategoria do 25 km, Z Żoną

Jezioro Brzostek

Środa, 17 sierpnia 2016 · dodano: 29.08.2016 | Komentarze 4

Do Pracy na godzinę 14, a że dziś wcześniej wstałem to znalazłem czas by troszkę pokręcić. Za cel wybrałem dobrze mi znane Jezioro Brzostek w Parku Krajobrazowym Promno. Jako bonus zaserwowałem se degustację nieznanego mi dotąd piwa z Browaru Brokreacja w stylu Black IPA. Dobre Piwo które w takich okolicznościach przyrody smakowało jeszcze lepiej. W ten sposób pozytywnie naładowałem akumulatory i czas w pracy minął bezstresowo:-)

Ciekawa Styuacja;-)
Ciekawa Sytuacja, po jednej stronie drogi Wróblewo po drugiej Strumiany;-) © rolnik90
Jezioro Brzostek
Jezioro Brzostek © rolnik90
The Miner Czyli Górnik z Browaru Brokreacja w Stylu Black IPA
The Miner Czyli Górnik z Browaru Brokreacja w Stylu Black IPA © rolnik90

Kategoria do 50 km

Cysterski Szlak Rowerowy

Czwartek, 11 sierpnia 2016 · dodano: 17.09.2016 | Komentarze 4

Trasa nad morze to był prawie w 100% asfalt. Dla równowagi potrzebowałem zaliczyć trochę terenu;-) Nie miałem czasu wymyślać własnej trasy, dlatego postanowiłem pokonać Cysterski Szlak Rowerowy.

Najpierw dotarłem do Swarzędza i tam go rozpocząłem. Piktogramy były czytelne dlatego jechało mi się bezproblemowo. Cieszył fakt że spora część szlaku przebiega przez Puszczę Zielonkę. Nie ukrywam, że przyjemnie jeździ mi się w tych terenach. Po około 50 km docieram do miejscowości Owińska, w której wznosi się w piękny, pocysterski zespół klasztorny. Został on wzniesiony w pierwszej połowie XVIII w. w stylu barokowym. Nad kompleksem góruje ozdobna kopuła z latarnią, wieńcząca kościół pw. św. Jana Chrzciciela. Jest to pierwsza budowla związana z działalnością Cysterską jaka mijam na trasie, ale mam nadzieje że nie ostatnia.

W Traskowie napotykam natomiast profesjonalne pola golfowe. Widok to niespotykany na co dzień, ale ciekawy. Po pewnym czasie trakt dociera do leżącej na leśnej polanie Dąbrówki Kościelnej, w której mieści się odwiedzane przez pielgrzymów Sanktuarium Matki Bożej Dąbrowieckiej. Obecna budowla została wzniesiona w stylu neobarokowym w latach międzywojennych. W Dąbrówce Kościelnej cysterski szlak rowerowy rozwidla się na północny zachód, w kierunku Skoków, oraz na północny wschód, w kierunku Pawłowa Skockiego. Chcąc objechać rozpoczynającą się tu pętlę rowerową zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jadę w lewo, do śródleśnej osady Niedźwiedziny i dalej do Antoniewa.

Kolejnym przystankiem na cysterskim szlaku są Skoki. Jest to niewielkie miasto, założone w XIV w. Jego najciekawszymi zabytkami są XVIII-wieczny kościół szachulcowy pw. św. Mikołaja oraz eklektyczny zespół pałacowy z XIX w.
Dalej przez różne malownicze wsie docieram do Wągrowca W mieście tym zaliczam drugą i niestety ostatnią na szlaku budowle związaną z Cystersami czyli dawne Opactwo. Pierwotnie zostało ono wzniesione w stylu gotyckim w XIV w., a po pożarze w XVIII w. odbudowane według wzorców późnobarokowych.

Niestety w Wągrowcu zanika część piktogramów i muszę wspomagać się telefonem by nie zboczyć z trasy. W międzyczasie zaglądam na rynek i na stacje Orlen by kupić wodę i uzupełnić kalorie. Po minięciu miasta docieram nad malownicze Jezioro Łeknieńskie gdzie cysterska pętla rowerowa zakręca na południe. Ciekawym przystankiem na szlaku zaraz po minięciu Łekna jest wieś Bracholin, w której można zobaczyć XIX-wieczny wiatrak typu „Holender i fajną ścieżkę przyrodniczą. Kolejne zabytkowe kościółki na szlaku nawiedzam w Budziejewie, Popowie Kościelnym i Raczkowie. Druga część wyprawy ciągnie się w nieskończoność. Mam wrażenie, że stoję w miejscu. Jadę i jadę, a do Dąbrówki ciągle daleko. Piktogramy nadal "znikają" znów muszę posiłkować się telefonem.

Koniec końców zamykam pętlę i udaję się do domu. Muszę się śpieszyć bo robi się ciemno, a ja nie mam żadnej lampki.
Podsumowując: cysterskością szlaku jestem zawiedziony. Tylko dwa dwa dawne klasztory to trochę mało jak na tyle kaemów. Ale z drugiej strony ilość terenu jaką zaliczyłem wynagradza mi wszystkie nie spełnione oczekiwania. Dzień był upalny, wróciłem do domu zajechany jak koń po westernie, a mimo to bardzo zadowolony i spełniony;-)