Kwiecień, 2017

Kostrzyńskie Jaja & Jezioro Dębiniec

Poniedziałek, 24 kwietnia 2017 · dodano: 04.05.2017 | Komentarze 4

W końcu znalazłem trochę czasu by pokręcić korbą:-) A, że mój Waryjot tzn Kross jest w końcu w pełni sprawny radocha z jazdy była wielka. Najpierw udałem się do Kostrzyna Wielkopolskiego oblukać tutejsze wielkanocne jaja;-) Okres Wielkanocny jeszcze trwa, a dzięki pisankom miasto stało się bardziej kolorowe. Trzy znajdują się na rynku, kolejne stoi w Parku Harcerza, piąte jajo zlokalizowane jest przed budynkiem Urzędu Miejskiego a ostatnie o którym zapomniałem stoi na Rondzie im. J. Wadyńskiego.

Następnym moim celem było Jezioro Dębiniec, a konkretnie wypicie piwa w pięknych okolicznościach przyrody przy zachodzącym słońcu:-) By dostać się nad owe jezioro musiałem najpierw zaliczyć trochę nudnego asfaltu. Jednak gdy w jechałem w las i poczułem wiosnę zacząłem sobie powtarzać: Tego mi trzeba było! Las pięknie się zielenił, a runo leśne usłane było zawilcami. Ptaki pięknie śpiewały, wiatr lekko kołysał koronami drzew. Był to jeden z nielicznych przyjaznych dni tegorocznej wiosny.

Po ciężkim dniu w pracy piwo należało się jak psu zupa. Ostatnio bardzo jaram się piwami z dodatkiem herbaty. Tak dobrze przeczytaliście herbaty! Okazuje się, że jest to genialne połączenie:-) Dziś wybór padł na Tea APA z browaru Pinta. Piwo uwarzone ściśle według mistrzowskiej receptury Marcina Kamińskiego, który w cuglach wygrał Warszawski Konkurs Piw Domowych - edycję jesień 2016. Herbata która zrobiła w tym piwie taką świetną robotę to Indyjska: Earl Grey Sirocco Gentle Blue. Ogólnie mi jako Beer Geekowi nie wypada walić craftowego piwa prosto z butli (oczywiście są wyjątki) dlatego po raz pierwszy wziąłem ze sobą w teren obecnie moje ulubione degustacyjne szkło. Zainspirował mnie do tego bloger: Piwny Brodacz, który odbywa wyprawy rowerowe połączone z degustacją pod nazwą Pijany Rowerzysta
Na tym skończyć nie mogłem więc udałem się nad Jezioro Góra. Jechałem oczywiście tą ciągle zalaną polną drogą gdzie solidnie utytłałem giry i do tej pory czysty rower. Nie omieszkałem również zajrzeć na tutejszy cmentarz ewangelicki. Podoba mi się cisza jaka tam panuje. Powrót do domu odbył się lokalnym drogami polnymi gdzie nie brakowała niespodzianek w postaci np wychodka pośrodku niczego;-)

Jajo Park Harcerza

• Aktywność Chodzenie

Ekstremalna Droga Krzyżowa

Piątek, 7 kwietnia 2017 · dodano: 14.04.2017 | Komentarze 5

Czym Jest Ekstremalna Droga Krzyżowa? Odpowiada pomysłodawca Ksiądz Jacek "Wiosna" Stryczek:

Wybrałem trasę do mojej parafii czyli do Tulec. Jest to najdłuższa trasa w Wielkopolsce (około 60 km) Rozpoczynamy Mszą Świętą o godzinie 18:00 w Sanktuarium św. Józefa oo. Karmelitów na ul. Działowej 25 w Poznaniu. Przed mszą idę odebrać pakiet czyli rozważania w formie książeczki i opis trasy. Po mszy taka niepewność: iść? Czy czekać na innych?  Było tuż przed godz. 19. Myślę: nie ma na co czekać, idę przed siebie. Do pierwszej stacji można rozmawiać więc piszę ostatnie smsy do żony. Pada Przelotny deszcz. Czuje ekscytację jakbym jechał rowerem nad morze:-)

† STACJA I – Obraz Matki Bożej Częstochowskiej na kościele św. Boromeusza - 2,60 km. Od tej pory obowiązuje reguła milczenia. Nie można ze sobą rozmawiać. Przekraczam strefę komfortu. Mimo deszczu idzie się dobrze. Jestem liderem do drugiej stacji w Koziegłowach docieram jako pierwszy. † STACJA II – Krzyż przy ulicy Poznańskiej i Kanałowej (obok placu zabaw) - 8,00 km. Zrobiło się ciemno, przed wejściem w pierwszy odcinek leśny zakładam czołówkę. Miasto zostawiamy w tyle, robi się ascetycznie.

Teraz tylko ciemność, cisza, ja i ON. † STACJA III – Krzyż na skrzyżowaniu - Janikowo - 11,50 km. Jest nas czterech, cała reszta została daleko w tyle. Czytam rozważania na stojąco. Nie klęczę, ciągle pada, ale nie mam ochoty zakładać peleryny przeciwdeszczowej. Nikt tego nie robi. Czuje mega głód. Jadłem przecież w domu solidny posiłek. Może to przez dreszczyk emocji. Sam nie wiem. Za bardzo nie ma gdzie zrobić przerwy więc idę dalej.

† STACJA IV – Drewniany Kościół - Wierzenica - 14,95 km. Kościół był otwarty, czytam rozważania w środku. Jest to bardzo ładna świątynia. Pierwszy raz jestem w jej wnętrzach. Niedaleko Kościoła jest wiata ze stołami i ławkami. Tu robię pierwszą przerwę na jedzenie. Postój jest krótki. Idę do Wierzonki po ciemku. Wyłączyłem czołówkę, noc jest ciekawa. Bez światła robi się jeszcze bardziej ascetycznie. Jak się okazuje Wierzonka nie śpi, dopiero się budzi. Gruba impra na boisku przy dźwiękach Cypisa trwa. † STACJA V – Figura Matki Bożej - Wierzonka - 17,60 km. Pada coraz mocniej. Jest Ekstremalnie.

† STACJA VI – Krzyż na skrzyżowaniu - Wierzonka - 19,32 km. Jestem przed Dębogórą. Szybko czytam, sprawdzam mapę i wchodzę w las. Błoto jest masakryczne, ślizgam się. Po chwili błoto zmienia się w kamienie. Sił jednak nadal sporo. W końcu wychodzę na asfalt w Tucznie. Po 800 metrach: † STACJA VII – Krzyż - Tuczno - 24,50 km. Deszcz przestaje padać. Robię tu druga przerwę na przystanku autobusowym. Fajnie jest w tej ciszy, można zajrzeć w głąb siebie.

† STACJA VIII – Krzyż - Wronczynek - 28,40 km Znów idę po ciemku. Nie jestem sam - inni też tak robią. W drodze do Jerzykowa doganiam dwóch uczestników. Do † STACJA IX – Figura Chrystusa - Jerzykowo - 34,00 km docieram jako drugi z wszystkich uczestników. Jest już po północy, myślę o przerwie. Niestety za bardzo nie mam gdzie jej zrobić. † STACJA X – Figura Chrystusa – Biskupice - 36,10 km. Ta miejscowość również nie śpi. Na ulicach trochę penerstwa, a wszystko zapewne dzięki całodobowemu minimarketowi gdzie nie trudno o alko. Przy figurze ledwo przyklęknąłem. Przerwę zrobiłem po drugiej stronie drogi na chodniku. Wjechały kabanosy i ciepła herbata. Dorwał mnie lekki kryzys. Ledwo wstałem, ledwo szedłem. Ostygłem, zrobiło mi się zimno. Zanim wróciłem do właściwego rytmu byłem już przy: † STACJA XI – Figura Chrystusa – Uzarzewo - 39,60 km.

Robię czwartą przerwę. Organizm domaga się kalorii, Zjadam trochę czekolady i piję energetyka. Dalsza droga wiedzie przez Katarzynki do Gruszczyna. Po deszczu jest mnóstwo kałuż. Trzeba uważać, czołówka robi robotę.  W Gruszczynie się mylę i medytuje rozważanie przy figurze Chrystusa zamiast przy: † STACJA XII – Figura Matki Bożej - Gruszczyn - 44,34 km. Nie ma w tym nic złego. Nie robię korekty, idę w stronę jeziora Swarzędzkiego.

Jest około czwartej nad ranem. Przy jeziorze początkowo idzie się fajnie. Z czasem zaczyna mi się ono dłużyć. Rowerem przejechanie tego odcinaka trwa chwilę. Jednak z buta to trwa w nieskończoność. Szczególne gdy ma się w nogach już ponad 45 km! W końcu docieram do krajowej 92. Myślałem by wejść na BP po gorącą kawę. Mając na uwadze, że każde zatrzymanie i rozpędzanie się na nowo to ból. Odrzuciłem ten pomysł w niepamięć. Przed krajówką niestety miałem czerwone światło. Próbowałem się nie zatrzymać, ale i tak ostygłem i do przedostatniej stacji ledwo doszedłem.

† STACJA XIII – Figura Chrystusa – ul. Kaczorowskiego - 50,25 km. Zmęczenie osiągnęło poziom: hard. Zrobiło mi się raźniej gdy okazało się, że kontemplujemy we czterech. Miasto powoli budziło się do życia. Cisze przerwały nadjeżdżające pociągi. Nastał czas na ostatnią przerwę przed Tulcami. Na szczęście obok był przystanek autobusowy. Nie śpieszyłem się, zjadłem resztę kabanosów, napiłem się ciepłej herbaty i w drogę. Zostało 10 km...

Znów szedłem powoli, nawet bardzo powoli. Było już jasno, wyłączyłem czołówkę na dobre. W pewnym momencie zauważyłem, ze ktoś mnie dogania. Nie jest to wyścig, ale pomyślałem: No ty już mnie nie wyprzedzisz;-) Dzięki temu człowiekowi zyskałem nowe siły i żwawo ruszyłem ku Kościołowi w Tulcach. (albo tylko mi się wydawało, że żwawo;-) Będąc na prostej przed lasem Tuleckim myślałem, że już żadna niespodzianka mnie nie czeka. Srogo się myliłem. Przez wycinkę drzew droga w lesie byłe mega rozjechana. Po deszczu zrobiło się błoto po kostki. Marsz zmienił się w coś w rodzaju gwiazdy tańczą na lodzie;-).

Buty zrobiły się ciężkie, ale w końcu znalazłem się na asfalcie na ulicy Poznańskiej. Byłem półtorej kilometra przed ostatnią stacją. Przyśpieszyłem i o 7 rano, po dwunastu godzinach od startu w końcu osiągnąłem ostatnią stację. Rozważania, czytałem w Kościele. Czułem mega zmęczenie, ale przecież o to chodziło:-) Tak zakończyła się moja pierwsza Ekstremalna Droga Krzyżowa. Było to wyzwanie, głębokie przeżycie, doświadczenie własnej słabości i chociaż ułamka ciężaru, jaki dźwigał Jezus podczas Swojej Drogi. Bo inaczej patrzy się na Jego cierpienie z ciepłej ławki, a inaczej gdy nogi odmawiają posłuszeństwa. Już dziś wiem, że w przyszłym roku również podejmę wyzwanie...

Ps. Bardzo podobały mi się rozważania EDK. Nie były to oklepane kościelne regułki. Nie są to cytaty z "mądrych" książek. Rozważania te nie tyle zostały dobrze napisane przez osoby świeckie, ile dobrze przeżyte. Mi najbardziej podobały się te z żoną (stacja 4) i rowerem (stacja 7). Dlatego je opublikuję:-) Całe rozważania można pobrać stąd: EDK 2017

I choćbym szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę
W drodze © rolnik90

Kategoria do 25 km

Z Anią do Iwna

Niedziela, 2 kwietnia 2017 · dodano: 10.04.2017 | Komentarze 3

Pierwsza w tym roku wycieczka rowerowa z moją żoną Anią:-) Wspólną jazdę zaczęliśmy dość późno, ale wierzymy, że pierwsze koty za ploty i będzie tylko lepiej:-) Był to iście niedzielny trip bez spiny. Pogoda nie była tak rewelacyjna jak dzień wcześniej, mimo to nie narzekaliśmy. Powrót odbywał się przy silnych porywach wiatru. Ania radę dała i ani razu się nie zatrzymała i za to dla niej ukłony;-) Z nowych "rzeczy" zauważonych przeze mnie w Iwnie upamiętniono tablicą Ulicę Ułańską. Tablica znajduje się na ścianie sklepu ABC.