Marzec, 2016

Śnieżycowy Jar i nie tylko;-)

Sobota, 19 marca 2016 · dodano: 20.03.2016 | Komentarze 2

Jezioro Swarzędzkie, Dolina Cybiny, Dziewicza Góra, Owińska, Śnieżycowy Jar, Nadwarciański Szlak, Wartostrada, Malta. Taki w zasadzie mógłby być tytuł tego wpisu, ale zacznę od początku;-) Wyjazd o 10.30. W miarę ciepło było, wiatr za bardzo nie przeszkadzał, tylko szkoda, że słońce się schowało. Bardzo szybko pojawiłem się w Swarzędzu. Gdzie po małych zakupach w sklepie udałem się nad jezioro.

Z braku słońca widok był raczej ponury, dlatego czym prędzej udałem się nad Dolinę Cybiny. Bardzo lubię to miejsce, od pierwszej wizyty chętnie tu wracam. Ogólnie to przydała by się lornetka bym mógł lepiej przyjrzeć się żerującym tam ptakom. Pstryknąłem parę fotek i przez Uzarzewo, Wierzonkę, Mielno i Kliny dostałem się na Dziewiczą Górę. Tego dnia odbywały się tam jakieś wielkanocne zabawy dla dzieci. Na drzewach wisiało pełno kolorowych jajek;-) Zrobiłem dwa kółka wokół góry i następnie nadal jadąc drogą polna dostałem się do Miękowa, skąd rzut beretem do Owińsk.

W wspomnianej miejscowości jechałem obok pięknego dębu, który nazywany jest wielkopolskim dębem Bartkiem. To okaz o obwodzie pnia ponad 796 cm i wysokości 28 m. Wiek drzewa szacuje się na około 480 lat. Niedaleko drzewa znajduje się barokowy Klasztor Cysterek (obecnie Kościół pw. św. Jana Chrzciciela). Gdy napatrzyłem się na to, co ciekawe jest w Owińskach pomyślałem, że skoro jestem tak blisko Śnieżycowego Jaru to mimo spodziewanych tłumów ludzi jednak się tam udam.

Przemknąłem przez Bolechowo i Mściszewo by po paru chwilach zameldować się w Starczanowie. Jak zobaczyłem pełen samochodów parking i te pielgrzymki udające się do rezerwatu to mi się odechciało. Ale skoro powiedziałem A to trzeba było powiedzieć B. Jadę spokojnie, ostrożnie mijam ludzi i naglę dostrzegam jakieś znajome twarze. Okazało się że tego samego dnia do Jaru wybrali się Gnieźnieńscy Wymiatacze w składzie MarcinGTKubolskyMicorPan Jurek. Chwile pogadaliśmy po czym każdy ruszył w swoja stronę. Pozdro 600;-)

Sam rezerwat nie wywarł na mnie jakiegoś większego wrażenia. Bardziej podobało mi się w czwartek w Arboretum. Pewnie dlatego, że miejsce to zostało dosłownie "zadeptane' przez ludzi. Podobno kiedyś nie było takich tłumów. Obecnie to przyjeżdżają autobusy pełne ludzi. Dzięki czemu nawet gastronomia kwitnie. Sam by się rozgrzać skorzystałem i posiliłem się gorącą grochówką. Musze przyznać, że była bardzo smaczna. To było nieźle zainwestowane 7 zł;-)

Kolejnym moim celem tego dnia była Wartostrada w Poznaniu, do której ruszyłem Nadwarciańskim szlakiem. Przed Mściszewem ostro się rozpędziłem, na ostatnim przełożeniu spadł mi łańcuch. Fajnie się jechało 40 km/h z górki bez łańcucha;-) Gdy wytraciłem prędkość zatrzymałem się i naprawiłem defekt. W Biedrusku zaczął się najfajniejszy odcinek Nadwarciańskiego, bo nie asfaltowy. Będąc już w Poznaniu zawitałem do Domu Piwa by zakupić se dobre piwka na wieczorne derby Polski. Przed Rondem Śródka wbiłem na Wartostrade, którą przejechałem całą aż do rzeki Głównej i z powrotem. Trasa do domu wiodła przez Maltę, Kobylepole, Szczepankowo i Tulce. Ale się rozpisałem. Pozdro dla wszystkich czytających:-)
:Jezioro Swarzędzkie

Kategoria do 150 km

Przedwiośnie w Arboretum Kórnickim

Czwartek, 17 marca 2016 · dodano: 18.03.2016 | Komentarze 5

W tak piękny dzień jak dziś warto wybrać się do Arboretum Kórnickiego. Nadal wstęp za darmo, nadal nikt nie pilnuje więc mimo zakazu można pośmigać tam rowerem;-) A Jest co zobaczyć! Przedwiośnie w natarciu. Pełno krokusów, przebiśniegów, jakiś żółtych kwiatów i przede wszystkim cała masa Śnieżyc. Teraz zastanawiam się czy jest sens pchać się do zatłoczonego Śnieżycowego Jaru, skoro w Kórniku tak blisko domu mam takie zacne widoczki:-) Kilometrów mało, zdjęć dużo. Przybywajcie do Arboretum podziwiajcie budzącą się przyrodę. Pozdro:-)

Wystawa zdjęć
Wystawa zdjęć © rolnik90
Jedna ze ścieżek
Jedna ze ścieżek © rolnik90
Dużo bluszczu
Dużo bluszczu © rolnik90
Polana Edukacyjna
Polana Edukacyjna © rolnik90
Śnieżycowy Jar? Nie, Arboretum Kórnik!
Śnieżycowy Jar? Nie, Arboretum Kórnik! © rolnik90

Kategoria do 50 km

Zakłady Focke-Wulfa

Poniedziałek, 14 marca 2016 · dodano: 15.03.2016 | Komentarze 2

Flugzeug Werk Posen. in Gšdek "Waldhütten u. Waldwerke"
Ukryta w lesie hala produkcyjna z czasów okupacji niemieckiej. Najprawdopodobniej produkowano w niej akumulatory do samolotów.
Z sieci:
Zakłady Focke-Wulfa koło Gądek pod Poznaniem otrzymały kryptonim "Waldhütten u. Waldwerke" co w tłumaczeniu oznacza "Leœśne chałupy Zakładów Leœśnych". Znajdowały się tam hale produkcyjne o wymiarach 15 x 100 m z pięciometrowym odstępem filarów noœśnych i takie same hale bez wspomnianych filarów oraz magazyny przeładunkowe na kolejkę zakładową.

Więcej info: tutajtutaj

Hala tył © rolnik90

Po Piwko #2/2016

Czwartek, 10 marca 2016 · dodano: 10.03.2016 | Komentarze 0

Trochę po okolicy, resztę wyjaśnia zdjęcie.