Puszcza Zielonka z Piotrasem i Grigorem

Sobota, 13 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 4

• Umawiaj się na wycieczki rowerowe
  • Szukaj znajomych i ciekawych tras w Twojej okolicy
  • Prowadź własny dzienniczek rowerowy
  • Opisuj trasy i wycieczki na własnym blogu rowerowym
  • Pochwal się swoim rowerem

Takie są założenia Bikestats. Trzy ostatnie spełniam już od dawna. Pora spełnić dwa pierwsze. Postanowiłem poznać PiotrasaGrigora i pokręcić z nimi po Parku Krajobrazowym Puszcza Zielonka. A któż zna lepiej ten rowerowy raj niż ci dwaj dżentelmeni;-)
Docieram do Sarbinowa, gdzie czaka już na mnie Piotras. Witamy się i jedziemy razem do Uzarzewa, gdzie czeka Grigor Wierzonkowski Boss:-) Już po pierwszych kilu zamienionych zdaniach, wiem, że jest dobrze:-) Od razu łapiemy wspólny język, bajera się kręci i spokojnym tempem docieramy do Puszczy. Najpierw chłopaki pokazują mi jezioro Stęszewskie. Bardzo ładny akwen wodny, a jak wiadomo jeziorka bardzo lubię. Następnie jedziemy przez rezerwat przyrody: "Klasztorne Modrzewie", gdzie drzewa mają proste pnie i są imponująco wysokie, nawet do ponad 40 m. Kolejny przystanek - wieś Głęboczek, która w średniowieczu posiadała prawa miejskie. Ciekawie jechało się drogą wzdłuż, której rozciąga się unikalny wąwóz prowadzący nad brzeg Jeziora Leśnego. Nad tym jeziorem zrobiliśmy sobie przerwę na drugie śniadanie. Piotras poczęstował nas pysznym plackiem drożdżowym autorstwa jego żony. Posiedzieliśmy chwilę, pośmialiśmy się i ruszyliśmy dalej w drogę. Przez okolice jeziora Gackiego dojechaliśmy do Sławicy, a następnie przez Dzwonowo Leśne do Zielonki, gdzie zrobiliśmy drugi postój, a w zasadzie zaliczyliśmy trawing w arboretum leśnym by uzupełnić elektrolity;-) Ostatni konkretny celem było jezioro Miejskie w Okońcu, czyli słynna Floryda:-) A ponadto przecinaliśmy Trakt Bednarski i jechaliśmy obok Uroczyska Maruszka. Pogoda była super, drzewa dawały cień. Grigor o wszystkim mi opowiadał. Chłopie mogli by Cię zatrudnić do oprowadzania wycieczek po puszczy, bo masz gadane. Z zaciekawieniem wszystkiego słuchałem.
Nie ukrywam, że od razu zostałem zauroczony tym wyjątkowym parkiem krajobrazowym. Dlatego często będę tam wracał. Wyszedł nam zacny (pierwszy, ale nie ostatni;-) trip z czego bardzo się cieszę. Fajnie było was poznać.

Ps. Tempo było spokojne, spacerowe, więc z Sarbinowa do domu cisnąłem prędkością między 30-40km/h i dzięki temu średnia z 18km/h skoczyła do 20km/h. Giry podają całkiem nieźle, jest forma:-)
Ps2. Czułem, że jako ostatni udostępnię wpis.

Fotki:
Facelia coś dla mojej żonki;-)
Facelia coś dla mojej żonki;-) © rolnik90

Arboretum Leśne w Zielonce © rolnik90
Jezioro Miejskie w Okońcu
Jezioro Miejskie w Okońcu © rolnik90
Wspólne selfie na sam koniec