Leniwa Niedziela

Niedziela, 30 sierpnia 2015 · dodano: 03.09.2015 | Komentarze 1

Niedziela jak to niedziela: długie spanie, kąpiel, śniadanie. Następnie Msza Święta, obiad i już mamy godzinę 15. Meczu Lecha miałem nie oglądać, ponieważ przeczuwałem co się wydarzy. Niestety tak dobrze mi się leniuchowało, że zacząłem patrzeć w telewizor. Pierwszą straconą bramkę jakoś przetrawiłem. Po drugiej straconej bramce nie wytrzymałem. Tak szybko, jak tylko się dało, przebrałem się, wziąłem wodę i ruszyłem przed siebie. Jadąc tak beztrosko przypomniało mi się, że w Środzie wzdłuż jeziora wybudowano ścieżkę rowerową. Jednak zanim tam dotarłem zaliczyłem teren Rolibudy szkoły w której spędziłem najlepsze lata licząc wszystkie do których uczęszczałem:-) Dalej objechałem stary rynek i uwałem się nad zalew Średzki zwany jeziorem. Ludzi było sporo, wszak to ostatnie dni sierpnia i ostatnie dni takiego ciepła. Niedaleko plaży rozpoczyna się ścieżka która wiedzie aż do wsi Mączniki. Wybudowanie jej w tym miejscu było świetnym pomysłem, a i wykonanie jest równie dobre.
Nie tracąc czasu ruszyłem w stronę Giecza, gdzie znajduje się wczesnośredniowieczne grodzisko. Ciekawym doświadczeniem, budzącym wyobraźnie jest przebywanie w jednym z tych miejsc gdzie rodziło się państwo Polskie. Następnie ruszyłem prosta drogą do Gułtów gdzie jak się okazało akurat odbywały się dożynki. Wiecie kiełbasa, piwo, pisco polo i te sprawy;-) Mi tam najbardziej podobał się dziko rosnący chmiel przy drodze. W Kostrzynie krótka przerwa na mały zakup w biedronce i dzida do chaty by zdążyć na Ligę + Extra czyli mój ulubiony program piłkarski.

Trasa: KRZ - Tulce - Komorniki - KRZ - Śródka - Zimin - Kromolice - Januszewo - Jarosławiec - Środa - Mączniki - Janowo - Dębicz - Dominowo - Chłapowo - Giecz - Biskupice - Nowojewo - Gułtowy - Siedlec - Wiktorowo - Iwno - Kostrzyn - Wróblewo - Trzek - Kleszczewo - Nagradowice - KRZ

Rolibuda w Środzie Wlkp. - Moja Szkoła
Przykościelny budynek
Przykościelny budynek © rolnik90
Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Mikołaja w Gieczu
Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Mikołaja w Gieczu © rolnik90