Gniezno Nocą

Sobota, 15 sierpnia 2015 · dodano: 18.08.2015 | Komentarze 3

Rozmawiając w pracy z moim kompanem rowerowym Łańcuchem doszliśmy do wniosku, że skoro są takie upały, że nie mamy epy jeździć w dzień musimy zorganizować nocna eskapadę. Pytanie brzmiało tylko gdzie? Nie namyślając się długo rzuciłem: Gniezno. Przecież jeszcze Cię tam nie było. Moja propozycja została natychmiast zaakceptowana i umówiliśmy się że jakoś po godz. 23 wyruszymy. Łańcuch po pracy tak się długo grzebał, że ruszyliśmy około północy. Niestety trafiliśmy na mocny wmordewind dlatego ostateczną decyzję czy podbijamy pierwszą stolicę polski postanowiliśmy podjąć w Lednogórze. Okazało się, że mimo mocnego wiatru tempo mamy niezłe, dlatego spięliśmy poślady i już po 40 minutach byliśmy w Gnieźnie:-) Tam przerwa na jedzenie i fotki przy katedrze, objazd rynku, ulicy Tumskiej. Do tego Kościół garnizonowy Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski i pomnik Św. Wojciecha. Następnie szybki powrót do domu bo w oddali zaczęło się błyskać. Na szczęście burza w ogóle nas nie dosięgła i spokojnie inną droga wróciliśmy do domu podziwiając ładny letni wschód słońca. Bardzo udany trip oby więcej takich spontanicznych:-)

Wracając rymowałem sobie: Czy jasno czy ciemno, nasze jest to Gniezno, bo to Gniezno jest nasze i nie może być inaczej! :-)

Trasa: KRZ - Śródka - Dachowa - Robakowo - Gądki - Robakowo - Dachowa - Śródka - KRZ - Nagradowice - Kleszczewo - Trzek - Wróblewo - Kostrzyn - Tarnowo - Promno - Pobiedziska - Kocanowo - Moraczewo - Lednogóra - Dziekanowice - Fałkowo - Łubowo - Woźniki - Skiereszewo - Gniezno - Gębarzewo - Kosmowo - Nidom - Kąpiel - Czerniejewo - Nekla - Brzeźno - Siedlec - Libartowo - Strumiany - Trzek - Kleszczewo - Nagradowice - KRZ - Śródka - Dachowa - Śródka - KRZ