Kłecko, Zielarka & Kuś

Piątek, 16 lutego 2018 · dodano: 14.03.2018 | Komentarze 4

Zacznę od tego, że dzień przed tripem zadzwonił do mnie Piotras czy mam wolne i wybieram się na rower? Wyczuł moment skubany Idealnie;-) Miałem wolne, a w zasadzie obaj mieliśmy, dlatego wspólne kręcenie stało się faktem. Poranek był dosyć chłodny, ale myśl o trasie 100 km, solidnie rozgrzewała od środka. Spotkaliśmy się we wsi Trzek, skąd ruszyliśmy do Czerlejna nawiedzić pomnik Powstańców Wielkopolskich. Dzień był szczególny, ponieważ właśnie 16 lutego 1919 zakończył się ten wspaniały zryw narodowościowy ludności wielkopolskiej.

Po około 5 kilometrach byliśmy już w Kostrzynie, gdzie znajduje się kolejny pomnik. W roku obecnym będziemy obchodzić setną rocznicę wybuchu powstania, dlatego obelisk  został odnowiony, przeniesiony o kilka metrów i podświetlony. Została również zagospodarowana przestrzeń wokół niego. Wykonana tutaj praca, osobiście bardzo mnie cieszy. Następnie jadąc przez m.in. Iwno i Lednicki PK zawitaliśmy do Kłecka. Na tamtejszym cmentarzu zapaliłem znicz na zbiorowej mogile dzielnych Powstańców Wlkp. poległych na froncie północnym. Kolejno po cyknięcu paru fotek pojechaliśmy do zajazdu  Kłeckowianka na drugie śniadanie;-)

Zapomniałem dodać, że przed Kłeckiem słońce w końcu pokazało ten swój łysy łeb. Witamina D zawarta w promieniach uwolniła w nas nowe pokłady energii. W takich sprzyjających okolicznościach dotarliśmy do Gorzuchowa pod figurę Zielarki. Jest to jedyna figura, której nie odwiedziłem podczas tripu: Szlak Mitów i Legend Powiatu Gnieźnieńskiego. Historię zielarek znajdziecie w tym linku. Warto zaznaczyć, że po ponad 250 latch te niczemu winne dziewczęta zostały zrehabilitowane. W miejscu ich spalenia ustawiono krzyż oraz dziesięć głazów. Niezwykłe to miejsce i przejmująca jest jego historia.

Kolejnym cele tego dnia było Kiszkowo, a kto zna to miejsce i jego okolice lepiej niż Piotras ;-) Pokazał mi on tamtejsze stawy hodowlane, gdzie pełno ciekawego ptactwa. Obserwacji dokonaliśmy z dwóch wieży widokowych. Szkoda, że nie mieliśmy ze sobą lornetki, bo było na co popatrzeć. Dalsza trasa to już w zasadzie powrót do domu po terenach dobrze znanych: Pobiedziska, Promno itp. Wycieczka ta okazała się rekordową dla mnie w tym roku. Cele główne i pośrednie zostały zrealizowane:) Towarzystwo miałem pierwszorzędne. Dzięki Piotras! Tylko szkoda, że wpisy jak zwykle robię z opóźnieniem ;-)

Pomnik Powstańców Czerlejno
KUŚ - miejsce spalenia zielarek © rolnik90
Piotras ciśnie po śniegu
Piotras ciśnie po śniegu © rolnik90
Błotniste polne nam nie straszne
Błotniste polne nam nie straszne © rolnik90
Pobiedziska Centrum
Pobiedziska Centrum © rolnik90

19Piotras85
| 20:35 środa, 14 marca 2018 | linkuj Sceneria tego wypadu na długo pozostanie w mojej pamięci. Słońce, śnieg na polach, zjadliwy obiad i fajne towarzystwo. Spoko było ;)
| 19:23 środa, 14 marca 2018 | linkuj Ej no, spokojnie, "się mi" nie irytuj :) Mam nadzieję, że zauważyłeś, iż moja "edukacja" była z przymrużeniem oka. A nawet emotikonu.
rolnik90
| 19:19 środa, 14 marca 2018 | linkuj Motyla noga Trollking - auto uzupełnianie mi zmieniło. Może nie zauważyłeś, ale zdjęcie np. było podpisane dobrze - wieża. Już tak nie edukuj wszystkich i wszędzie.
| 16:23 środa, 14 marca 2018 | linkuj Fajna wycieczka, jak zwykle na końcu spojrzałem na datę - wcześniej coś mi nie pasowało z tym śniegiem :)

Brawo - dystans godny, tym bardziej jak na luty.

Ekhm, jedna rzecz do poprawki (znów gramma nazi w akcji, hehe): obserwacja była z wieży (w sumie to: wież) widokowych, nie wierz :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa amarl