Rogaliński Park Krajobrazowy

Sobota, 24 października 2015 · dodano: 28.10.2015 | Komentarze 2

Tak pięknego dnia nie można było zmarnować. Wyjazd dopiero o godz. dziesiątej bo wcześniej mgła i niska temp. Dzwonię do Łańcucha: jedziesz? Sorry Mati gardło boli, ledwo gadam. No fakt nie mogłem go zrozumieć. Mówi się trudno, jedzie się dalej.
Jestem w Kamionkach, jadę se spokojnie nagle ostre hamowanie i oczom nie wierzę! Jaka wielka dynia u kogoś na podwórku. Masakra, patrze tak dłuższą chwilę by utwierdzić się w przekonaniu, że to nie sztuczna, po czym ruszam dalej. W Daszewicach skręcam na Rogalin i od razu robi się fajnie;-) Leśne dukty, jesienne barwy i w tych wyjątkowych okolicznościach przyrody docieram do Rogalina by sfotografować pałac. Jadąc w stronę pałacu jakoś się zamyśliłem i za szybko skręciłem w prawo. Zauważyłem, że wjechałem w parking dla pracowników więc od razu zawróciłem. Patrze: brama zamknięta, a w moją stronę biegnie jakiś "ochroniarz" na oko grubo po 50-siątce. I drze ryja: Gdzie pan tu wjechał! Tu nie wolno wjeżdżać! Co pan sobie wyobraża! Tego dnia bardzo spokojny byłem i spokojnie odpowiedziałem, że się pomyliłem. Chciałem zajechać pod pałac by zdjęcie zrobić. W odpowiedzi słyszę: Po dziedzińcu nie można jeździć rowerem! Myślę se: co za pojeb. Tylko pomyliłem skręt, a gościu zachowuje się jakby pilnował "złotego pociągu" Komunizm się skończył lecz w niektórych ludziach zostawił nieodwracalny ślad. Chuj ci w oko jebany ubeku rzuciłem w myślach i ruszyłem dalej.
We wsi Czmoniec skręciłem na wierze widokową z której rozpościera się piękny widok na okoliczne starorzecza Warty. Tam również zjadłem drugie śniadanie i obrałem kierunek Śrem. W samym mieście zaliczyłem ciekawy park z mini zoo, cmentarz Żydowski oraz rynek. W stronę Poznania udałem się Nadwarciańskim szlakiem Rowerowym. Do Mosiny byłem nim zawiedziony gdyz większość trasy przebiega przez las. Jednak od mosiny zrobiło się bardzo ciekawie. Widoki były o wiele lepsze. Nasyciłem się tą naszą piękną Warta. Szlak ten ukończyłem na moście Królowej Jadwigi patrząc z daleka na katedrę poznańską.
Wiedząc, że w domu nie ma żony w Szczepankowie zatrzymałem się na obiad. Dobry burger wjechał;-) A w domu nagrodziłem się dodatkowo za wysiłek pysznym Stoutem z dodatkiem kawy i laktozy z Browaru Szałpiw;-)

Mega Dynia
Mega Dynia © rolnik90
Rogaliński park Krajobrazowy
Rogaliński Park Krajobrazowy © rolnik90
Leśny Dukt w RPK
Leśny Dukt w RPK © rolnik90
Gniazdo szerszeni w budce dla ptaków
Gniazdo szerszeni w budce dla ptaków © rolnik90
Katedra Poznań © rolnik90
Mój Obiadek;-)
Mój Obiadek;-) © rolnik90
Glapa - Coffe Milk Stout Browar Szałpiw