#Po Piwko

Wtorek, 27 października 2015 · dodano: 29.10.2015 | Komentarze 6

Kolejny raz jedna z moich cyklicznych wypraw czyli seria # Po Piwko. Tym razem wybrałem się do niezawodnego sklepu Piwa Świata w Poznaniu na ul. Głogowskiej 115.
Jeśli chodzi po pogańską zabawę typu halloween jako katolik mówię stanowcze: Nie. Jeśli chodzi o piwo dyniowe jako beer geek mówię stanowcze: czemu nie:-) Niestety udało mi się zakupić tylko 2 piwa w tym wywodzącym się ze USA stylu. Pierwsze z nich to nowość na rynku: Piotrek z Bagien z Browaru Jan Olbracht z Piotrkowa Trybunalskiego. Zapaszki dyni były obecne ale bardziej pod postacią pestek niżeli samego miąższu. Praktycznie na tym samym poziomie atakowały aromaty belgijskie, zapewne od użytych drożdży. W smaku dynia słabo wyczuwalna, bardziej obecna jest chmielowa ziołowość. Największa wada tego piwa jest jego lekkość. Tylko 12,5 % ekstraktu to zdecydowanie za mało jak na piwo na "chłodne wieczory" Piwo ciężkie do oceny. Z jednej strony wysoce pijalne z drugiej za bardzo ugrzecznione. O wiele bardziej smakowało mi piwo które piłem już nie raz czyli: Dyniamit z Browaru Pinta. Mamy tu aż 16,5 % ekstraktu co daje nam 6 % alkoholu czyli idealnie na chłodną jesień;-) W tym piwie mamy pieczona dynię dodana już na etapie zacierania. Co najważniejsze dynia jest mocno wyczuwalna i idealnie współgra z przyprawami takimi jak: goździki, cynamon oraz imbir. Nie mogło oczywiście zabraknąć amerykańskiego chmielu. Bardzo pijalne, bardzo aromatyczne, można rzec: Dyniamit - Nareszcie jesień:-) Na dokładkę zakupiłem jeszcze moje ulubione piwo Rowing Jack w stylu American IPA z Alebrowaru oraz do minimum dwuletniego leżakowania Qurdupel - Belgian Ale z Browaru Chmielarium i Hard Bride w stylu American Barley Wine.

Udane Zakupy
Udane Zakupy © rolnik90
Dyniamit
Dyniamit © rolnik90
Piotrek z Bagien
Piotrek z Bagien © rolnik90

Kategoria do 100 km, Po Piwko

lemur89
| 16:58 piątek, 30 października 2015 | linkuj Przepraszam, dyniamit (autokorekta zrobiła swoje), piwo z dyni jestem naprawdę ciekaw efektu.
| 16:57 piątek, 30 października 2015 | linkuj Ciekawe etykiety, ciekawe również jak
w realu smakuje ten dynamit he he..
lipciu71
| 23:29 czwartek, 29 października 2015 | linkuj A ja jako ochrzczony za niemowlęcia powiadam: Niechaj i sam Diabeł podaje piwo byle dużo, byle wiela, byle dość go zawsze było.
| 21:31 czwartek, 29 października 2015 | linkuj To detal. Liczy się sama idea :)
| 18:55 czwartek, 29 października 2015 | linkuj Jako ortodoksyjny niekatolik mówię stanowcze TAK większości rodzajów złocistego trunku :)
JPbike
| 15:41 czwartek, 29 października 2015 | linkuj To już wyższa szkoła piwowarstwa :) Muszę wpaść do tego sklepu i coś dobrego kupić :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa esukc