Wrzesień, 2015

Wał Wydartowski z Ekipą Bikestats!

Sobota, 5 września 2015 · dodano: 08.09.2015 | Komentarze 6

Mega zacna wyprawa na Wał Wydartowski z Ekipą Bikestats z punktem kulminacyjnym na wieży widokowej w Dusznie.

Pobudka o 5.20 to była masakra. Tak długo dochodziłem do siebie, że wyruszyłem na czczo - obiecuje to się więcej nie powtórzy;-)  Jak się okazało wyruszyłem za szybko, a Grigor i jego tata Krzysztof troszkę się spóźnili z powodu przebitego koła. No to miałem czas, by wszamać śniadanie i zrobić zakupy. Spotkaliśmy się w Paczkowie i stamtąd ruszyliśmy w trójkę w stronę pierwszej stolicy Polski. O szóstej rano było tylko 10 stopni, dlatego grubo się ubrałem, ale już za Iwnem musiałem obciążyć plecak ów ubraniami. Słońce wzbijało się wysoko, temperatura rosła z każdą chwilą. Jechało nam się dobrze, bo z wiatrem. Tylko Grzechu co chwilę wtrącał: tata nie tak szybko 20 km/h starczy;-)

Z Gnieźnieńskimi wariatami ustawiliśmy się pod pomnikiem Bolesława Chrobrego. Troszkę się zdziwiliśmy, bo nikt na nas nie czekał. Jednak po chwili zjawili się po kolei:  Kuba z Agnieszką, MariuszPan Jurek aka Hulk Hogan. Taką oto siedmioosobową ekipą ruszyliśmy  w kierunku Kruchowa, gdzie miała podłączyć się do nas reszta uczestników wypadu. Na miejscu spotkania wyczekiwali naszego przybycia: Aneta, Sebastian i mój imiennik: Świder. Z tego miejsca przewodnictwo nad peletonem objął strażak Sebek.
Zrobiło się naprawdę fajne: nawierzchnia zmieniła konsystencję z twardej na miękką z domieszką kamieni, piachu, ciężkich podjazdów, zjazdów, pięknych pagórkowatych widoków, jazdy po łące. MTB w najlepszym wydaniu.

Gdy dojechaliśmy do wieży w Dusznie jedni zostali na dole konsumując to, co ze sobą wzięli, a reszta - w tym ja - weszła na wieżę podziwiać piękne Pojezierze Gnieźnieńskie. Trzeba przyznać, że widok wzgórza jest wart uwagi i przejechania tylu kilometrów. Pod wieżą zleciała nam dobra godzinka i zrobiło się bardzo zimno - szczególnie mi. Wiatr zaczął coraz mocniej wiać, więc zrobiliśmy kolejną wspólną fotę i ruszyliśmy w drogę powrotną.

We wsi Wierzbiczany odłączyli się od nas Aneta, Sebek, Świder i Maniek, którzy pokręcili do Trzemeszna. Z Kubolskym i Agnieszką rozstaliśmy się na ul. Wschodniej w Gnieźnie. Mi, Grzechowi i panu Krzysztofowi najdłużej towarzyszył Mr. Jerry który odprowadził nas prawie do ul. Swarzędzkiej. Zostało nas trzech muszkieterów, wiatr prosto w mordę, a do domu ponad 50 km. W głowie świtało mi zrobienie dwusetki, ale w takich warunkach dałem sobie spokój. Z obywatelami Wrzecionki pożegnałem się w Wierzycach. Oni ruszyli na Pobiedziska, ja natomiast w kierunku Iwna. Po półtorej godziny byłem już w domu.

Z mojej perspektywy trip był Zajebiście udany, gdyż poznałem na raz aż 8 ciekawych osób. Co więcej z każdym porozmawiałem i każdy okazał się spoko ziomalem:-) To była w pełni udana sobota!!! Dzięki wszystkim, którzy zechcieli ruszyć swoje "cztery litery" i wspólnie wjechać na Wał Wydartowski. Oby więcej takich wypadów.

Ps1.  Jeśli byłem małomówny, weźmy to na karb speszenia tyloma nowymi twarzami;-)
Ps2. "Po wyjeździe z Gniezna mieliśmy tak silny wiatr w twarz, że rower stawał w miejscu" pisze Grigori - kurwa nie sądzę;-)
Ps3. Grzechu pierdział jak najęty, nawet pod wieżą;-)
Ps4. Myślałem, że jako ostatni zrobię wpis, a jednak nie;-)

A na dowód, że raz już byłem na wale ten oto wpis: Piastowski Trakt Rowerowy

Ciekawy Podjazd © rolnik90
Troszkę asfaltu
Troszkę asfaltu © rolnik90
Dumny Rolnik, Fauna której nie widać i Flora ;-)
Dumny Rolnik, Fauna i Flora ;-) © rolnik90
Krzyżownicko-Wierzonkowso-Gnieżnieńsko-Trzemeszańska Ekipa!
Krzyżownicko-Wierzonkowsko-Gnieźnieńsko-Niechanowsko-Trzemeszańska Ekipa! © rolnik90
Ostatnie rozmowy w pełnej ekipie
Ostatnie rozmowy w pełnej ekipie © rolnik90
Katedra Gnieżnieńska
Katedra Gnieźnieńska © rolnik90
Piękny Mesiu
Piękny Mesiu © rolnik90
W celu uzupełnienia kalorii zjadłem całą 40stkę peperone/4 sery:-)
W celu uzupełnienia kalorii zjadłem całą 40stkę peperone/4 sery:-) © rolnik90

Jezioro Średzkie

Wtorek, 1 września 2015 · dodano: 07.09.2015 | Komentarze 0

Witam wrzesień:-)
Wydawało się, że jest to ostatni taki upalny dzień lata. Dlatego postanowiłem pojechać nad jezioro by pewnie ostatni raz w tym roku popływać. Nie popływałem, dlaczego? Niestety o godzinie 11 rano temp. powietrza i wody nie była tak wysoka jak oczekiwałem. Najgorsze to, że woda w jeziorze była tragicznie brudna. Nie spodziewałem się, że woda w Środzie będzie tak mętna, po prostu brudna. Przeszedłem się po pomoście ochota na pływanie odeszła natychmiast.
Najgorsze jest to, że oprócz czystej wody nad Średzkim jeziorem niczego nie brakuje. Jest piaszczysta plaża, dużo trawy, zjeżdżalnia, plac zabaw dla dzieci, pomost, przebieralnie, dwa boiska do piłki siatkowej, scena na koncerty, wypożyczalnia sprzętu wodnego, restauracja, wc, ścieżka rowerowa i wiele innych. Niestety brakuje najważniejszego.