Poznańskie Historie

Piątek, 30 grudnia 2016 · dodano: 02.01.2017 | Komentarze 2

Długo się namyślałem gdzie by tu się wybrać tego pięknego dnia. W końcu zdałem sobie sprawę, że nie widziałem z bliska Posnani i lokomotywy przed stadionem Lecha.
Galeria jaka jest każdy widzi. Masochistą nie jestem dlatego w środku nie byłem i prędko nie będę. Jedyny plus z powstania ratajskiego molocha jest taki, że poprawiono niewielki odcinek ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż tramwajowej trasy kórnickiej.

Ruszyłem przed siebie. Do skrzyżowania ulic Roosevelta i Bukowskiej dotarłem bez problemu. Następnie miałem jechać Grunwaldzką i Marcelińską, ale z przyzwyczajenia pojechałem dalej Bukowską. Nie był to zły wybór, ścieżka jest dobra szkoda tylko, że często miałem czerwone światło. Ale nie ma tego złego. Całą Bułgarską, aż pod stadion przejechałem bez zatrzymywania się.

Sama lokomotywa prezentuje się dobrze. Stoi w idealnym miejscu, dużo osób robiło sobie z nią zdjęcia. Uważam to za dobry pomysł i ciekawą atrakcję KKS. Będąc tak blisko podjechałem jeszcze pod Fort VIII. Obecnie jest on w rękach prywatnych dlatego nie było możliwości zobaczyć go od środka.

Następnie zawitałem nad Maltę i zdębiałem. Gdzie jest woda? Jezioro samo tak wyschło? Jak się okazało było to kontrolowane przedsięwzięcie. Woda jest spuszczana z Malty co cztery lata. Jest kilka powodów takich działań. Przede wszystkim chodzi o utrzymanie czystości akwenu. Ponowne napełnianie zbiornika rozpocznie się na przełomie lutego i marca 2017 roku.

Oczywiście nie mogło mnie zabraknąć przed Pomnikiem Powstańców Wielkopolskich by oddać im należyty hołd. Większą trasę ku chwale powstańców odbędę niebawem. Kolejnym celem tego dnia była Biała Góra gdzie stoi Mauzoleum Mielochów. O dziwo w środku zostało ono posprzątane z wszystkich śmieci. Niestety na powierzchni nadal nie jest dobrze i pewnie nigdy nie będzie.

Odszukałem również pozostałości po pomniku, który został ufundowany przez hrabiego Józefa (III) Mycielskiego, właściciela dóbr Kobylepolskich. Monument upamiętniał postać marszałka Józefa Piłsudskiego z tablicami pamiątkowymi ku czci poległych uczestników Powstania Wielkopolskiego oraz mieszkańców Kobylepola poległych w wojnie polsko - bolszewickiej 1920 roku. Do dziś istnieją tylko pozostałości słupów pomnika, środek został zniszczony przez niemców podczas drugiej wojny światowej. A wyglądał on tak:Link.

Drugi dzień z rzędu na rowerze i kolejny udany. Poniżej fotki, miłego oglądania;-)