Burger Tour - Krowi Placek Poznań Jeżyce

Środa, 29 czerwca 2016 · dodano: 11.07.2016 | Komentarze 3

Będąc w pracy myślałem gdzie by tu się wybrać dziś rowerem;-) Hmm dawno nie byłem na burgerze. Najciekawsze burgerownie oczywiście są w stolicy Wielkopolski. Nie namyślając się długo postanowiłem wybrać się do Krowiego Placka.
Ów przybytek znajduje się na Jeżycach na ul. Szamarzewskiego 16. Lokal mały, trochę zadymiony, ale spoko wbijam do środka. Szybki przegląd menu i już wiem, że na pierwszy ogień pójdzie Placek z Włoch.
Zamawiam go w ciemnej bułce i ze średnio wysmażonym mięsem którego masa to 150 g. Oprócz tego w składzie są: mozzarella, prosciutto, suszone pomidory, oliwki, rukola i absolutnie rewelacyjne (i robione na miejscu) mocno oliwne zielone pesto. Pesto robiło większą robotę niż szynka! Całość wyszła rewelacyjnie. Każdy składnik był wyczuwalny. Moje kubki smakowy były w siódmym niebie. Jest to pozycja do której jeszcze nie raz wrócę;-)

Jako drugiego spróbowałem: Placek z Gór. Zamówiłem go w jasnej bułce i z mocno wysmażoną wołowinką. Dodatkowo w jego składzie są: oscypek, kiełbasa krakowska, pomidor, ogórek kiszony, roszponka, cebula i sos żurawinowo chrzanowy. Tutaj niestety dostałem za mocno przypieczoną bułkę. Moim błędem z kolei było, że wziąłem mięso weel done zamiast mojego ulubionego medium. Burgs ten był dobry, ale nie wywołał efektu wow jak ten pierwszy. Oscypek chrupał w zębach, kiełbasa dodała słonego posmaku, sos bardziej chrzanowy niż żurawinowy. Reszta składników robiła swoje czyli nie przeszkadzała. Oceniam go jak jako dobrego i nic ponadto.
 Mimo wszystko jestem zadowolony z wizyty w tym miejscu. Każdy burger ma w sobie coś nietuzinkowego. Podoba mi się również to, że zrezygnowano z sałaty lodowej na rzecz bardziej ambitnych rukoli i roszponki. Mięso to wysokiej klasy wołowina. Dlatego z czystym sumieniem polecam tą miejscówę:-)

Plaża Miejska
Placek z Gór © rolnik90
Placek z Gór Inside
Placek z Gór Inside © rolnik90

Aha oprócz wizyty w burgerowni byłem również nad Wartą zobaczyć miejską plażę. Zastałem tam boisko dwa w jednym do piłki nożnej i do siatkówki. Oprócz tego leżaki i parasole. Nic szczególnego. Za to młodzieży która zaczęła wakacje nad wodą nie brakowało. Moją uwagę przykuli na oko 16-18 letni dwaj chłopacy którzy w pełnym słońcu pili drinki w postaci: pól szklanki wódki i pół szklanki energy drinka. Masakra też byłem kiedyś małolat, ale takich nieodpowiedzialnych akcji nie odwalałem. Pozdro