Piwna Turystyka Rowerowa: Dobry Browar - Gniezno

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · dodano: 13.11.2018 | Komentarze 6

W moją druga piwna wyprawę w tym roku wybrałem się do Gniezna. Tydzień wcześniej (14 kwietnia) otworzył się tam browar restauracyjny o nazwie: Dobry Browar. Do pierwszej stolicy Polski dotarłem najprostszym wariantem asfaltowym, czyli przez Kostrzyn i serwisówkami biegnącymi wzdłuż drogi ekspresowej S5. Po drodze nacieszyłem wzrok zawilcami, które były w pełni rozkwitu. Browar mieści się na ulicy Grzybowo 34, około 300 m od rynku. Niestety przed budynkiem browaru nie ma stojaków na rower, ani innego dogodnego miejsca by przypiąć swój jednoślad. Przez to zmuszony byłem przypiąć rower do rynny.

Parter jest mocno przeszklony, dzięki czemu z zewnątrz jest widoczna lśniąca warzelnia. Całość utrzymana jest w surowym industrialnym stylu z dominacją betonu. Budynek, który zbudowano od zera, to trzy, może cztery kondygnacje. Na parterze zlokalizowany jest bar główny oraz wspomniana wcześniej warzelnia pojemności 10 hl wyprodukowana przez znaną czeską firmę Pacovske Strojirny. Reszta sprzętu znajduje się w piwnicy. Mamy tam aż 9 tanków fermentacyjno - leżakowych o pojemności 20hl każdy. Nie brakuje również małej rozlewarki do piwa butelkowego.

W dniu otwarcia oraz w dniu mojej wizyty dostępne było aż 6 różnych piw! Był to chyba pierwszy przypadek w historii, gdzie nowy polski browar restauracyjny ma w swojej ofercie 6 różnych styli piwa od początku działalności . Konkretnie na kranach dostępne były: Lager, Pszeniczne, Pils, Owsiane, American IPA oraz Black IPA. Dzień był słoneczny, ja byłem spragniony więc zamówiłem zestaw degustacyjny 4x150 ml rezygnując z lagera i pszenicy.

Najpierw spróbowałem owsianego, które dzięki zastosowaniu 100% słodu z owsa jest piwem bezglutenowym. Jest to pierwsze takie piwo na rynku polskim. Bardzo mętne, pełne, a za razem wysoce pijalne. Smakowo wielkich uniesień nie ma, ale i tak szanuję za sama idee. Pils za to miał dobrą podbudowę słodową (14 blg robi swoje), pachniał delikatnie chmielem, ale  zabrakło mi w nim goryczki. Deklarowane 31 IBU odczuwałem jak 20. Trzecie piwo - AIPA miało w sobie wszystko, co powinno mieć: wysoką goryczkę, super żywiczno - cytrusowy aromat, nienachalną słodycz z cukrów resztkowych i idealne niskie wysycenie. Czarna IPA również okazała się świetnym piwem. Wydaje mi się, że paloność w tym piwie była ciut za wysoka, ale to już kwestia gustu ;-)

Do jedzenia zamówiłem burgera bbq z frytkami. Danie było szybko i dobrze przyrządzone:) Ogólnie patrząc na menu i wystrój lokalu Dobry Browar bardziej jawi się jako duży brewpub, niż restauracja, co w sumie wydaje mi się dobrym konceptem. Właścicielami browaru są Anna i Bartosz Kozłowscy. Pani Anna jest menagerem, a pan Bartosz jest głównym piwowarem tego ciekawego przybytku. Zamieniłem z nimi kilka słów na temat funkcjonowania browaru, planów na przyszłość, nawet nie wiedząc na daną chwilę kim są;-)

Browar jak na ten z segmentu restauracyjnych bardzo fajny. Wizytę uważam za udaną.
Do domu wróciłem przez Czerniejewo i Neklę tym razem omijając Kostrzyn.

No to w drogę
Logo razy dwa © rolnik90
Rolnik z Dziwną miną
Rolnik z Dziwną miną © rolnik90
Krzywe koło, ale na pewno nie w moim rowerze
Krzywe koło, ale na pewno nie w moim rowerze © rolnik90
Takie Murale to ja Szanuje
Takie Murale to ja Szanuje © rolnik90
Kosmowo już czeka na Edytę Górniak
Kosmowo już czeka na Edytę Górniak © rolnik90Ten znak cos mi sugeruje
Ten znak cos mi sugeruje © rolnik90

GrubyTno
| 16:31 niedziela, 18 listopada 2018 | linkuj Tuż po otwarciu po dużej ilości Black IPA od nich dość mocno łeb bolał, więc możliwe że nie wszystko było dopracowane :) Generalnie mi też ich piwa podeszły, zwłaszcza pszeniczne. Ostatnio mieli New England IPA, która też była kozacka. Cieszę się mając taki przybytek pod nosem :)
MARECKY
| 20:19 czwartek, 15 listopada 2018 | linkuj Obserwuję i notuję :-)
rolnik90
| 11:21 czwartek, 15 listopada 2018 | linkuj Marecky - będą kolejne wpisy w tej kategorii :)
Kamil - O Szczecinie myślę od trzech lat. W Nowym Browarze byłem autem na obiedzie. Chciałem wtedy kupić piwo na wynos w butelce, ale ku mojemu zaskoczenie nie mieli butelkowego :-/
Maniek - Koniecznie spróbuj piw, chociażby w wersji degustacyjnej. Po ponad pół roku działalności receptury na pewno zostały dopracowane ;-)
maniek1981
| 00:14 środa, 14 listopada 2018 | linkuj Wstyd się przyznać, mam tam rzut beretem, a jeszcze nie byłem. Ale nadrobię niebawem. Będę tam miał firmową wigilię :D
kamilzeswaja
| 22:48 wtorek, 13 listopada 2018 | linkuj A jak odwiedzisz wreszcie Szczecin to polecam dwie miejscówki z dobrym piwem i jedzeniem: Nowy Browar i Wyszak.
MARECKY
| 17:01 wtorek, 13 listopada 2018 | linkuj Elegancka jazda z bardzo dobrą nazwą. Gratuluję :-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa edyni