Średzka Kolej Powiatowa

Niedziela, 10 września 2017 · dodano: 21.10.2017 | Komentarze 7

Po majowej eksploracyjnej trasie Śladem Średzkiej Kolei Powiatowej przyszedł czas na przejażdżkę samą kolejką. W tym celu wstałem skoro świt i ruszyłem szlakiem zielonym do Środy Wlkp. Na samą myśl, że po około 15 latach przerwy znów przejadę się Wąskotorówką cieszyłem się jak dzieciak. Jakie było moje niedowierzanie i jeszcze większe zadowolenie gdy po dotarciu na stacją Środa Miasto okazało się, że po ponad 3 latach przerwy na szlak wyruszy słynny parowóz Px48 wyprodukowany w 1951 roku!

Na stacji byłem pół godziny przed odjazdem. Dzięki temu mogłem obserwować manewry związane z podczepieniem parowozu do wagoników. Widok był przedni - kłęby dymu z komina i para spod kół. Znów czułem się jak w czasach podstawówki gdy jeździło się kolejką na wycieczki do Zaniemyśla.  Jak na wczesną porę ludzi było sporo. Najwięcej rodzin z dziećmi.

Bilet na przejazd 14 kilometrowym odcinkiem kosztował mnie 10 zł + 2 zł za rower. Kolej ruszyła punktualnie o godzinie 9,30. Około piętnaście kilometrów na godzinę, w stukocie kół w kłębach pary i dymu, w kołyszących się wagonikach i z charakterystycznym puf, puf… Przejazd w jedną stronę trwa godzinę czasu i o dziwo w ogóle się nie dłuży;-)

Już na miejscu postanowiłem objechać Zaniemyśl, a przede wszystkim udać się rowerem na Wyspę Edwarda. Od jakiegoś czasu można dostać się na nią pomostem. Dzięki temu zyskała ona drugie życie. Na miejscu funkcjonuje restauracja gdzie można bobrze zjeść i co nieco wypić. Trasa powrotna do domu wiodła m. in przez Kórnik.

Był to bardzo udany rowerowo - kolejowy trip:-)
Trasa wraz z przejazdem koleją:

Fotki:
Historia Śmierci Edwarda hr. Raczyńskiego
Historia Śmierci Edwarda hr. Raczyńskiego © rolnik90

Kategoria do 50 km

| 20:17 poniedziałek, 23 października 2017 | linkuj Zostawię sobie tę przyjemność na wiosnę lub lato :) wcześniej się nie wyrobię.
rolnik90
| 20:06 poniedziałek, 23 października 2017 | linkuj grigor86 - Farciarz to nie, ponieważ trip był planowany, ale raz na spontanie trafiłem akurat na przyjazd kolejki z Zaniemyśla:)
grigor86
| 19:49 poniedziałek, 23 października 2017 | linkuj Jak byłem z Anią niedawno w Środzie, to nie było tam na stacji tych ładnych lokomotywek....Farciarz jesteś.
rolnik90
| 19:26 poniedziałek, 23 października 2017 | linkuj anka88 - Średzka Kolej to ponad 110 lat historii, a ja historię lubię:)

Trollking - Możesz to uczynić już jesienią. Do 26 listopada br w każdą niedzielę pociąg wyrusza ze Środy o godzinie 10 i 13,30, a z Zaniemyśla o godzinie 11,30 i 15:)

maniek1981 - Jak do tego dojdzie nie omieszkam się przejechać:)
maniek1981
| 21:10 niedziela, 22 października 2017 | linkuj Jak dobrze pójdzie, to w Gnieźnie także reaktywują kolejkę wąskotorową ;-)
| 17:26 sobota, 21 października 2017 | linkuj Dzięki za info! Obowiązkowy cel do odwiedzenia wiosną! :)
anka88
| 17:07 sobota, 21 października 2017 | linkuj Niezłą atrakcję sobie wymyśliłeś :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zymni