Burger Tour - Wyczesane Porki Poznań

Sobota, 15 lipca 2017 · dodano: 30.08.2017 | Komentarze 2

Połowa lipca. Sobota na przemian deszczowa i słoneczna. Dodatkowo leniwa do tego stopnia, że nie ugotowałem sobie obiadu;-) Gdy przestało padać wsiadłem na rower i ruszyłem do stolicy Wielkopolski by zadowolić Maćka;-) Lokal do którego się udaje znajduje się na ulicy Wodnej 23 około 100 m od Starego Rynku. W pierwszą stronę udaje się wariantem najkrótszym czyli przez Szczepankowo i Franowo. Często korzystam z gościnności DDR-ek.

Na miejscu stało się coś co wisiało w powietrzu od dawna! W ramach cyklu Burger Tour nie zjadłem burgera! Według definicji burger jest kanapką z uformowanym w okrągły placek kotletem z mielonej wołowiny oraz dodatkami zamkniętymi w okrągłej bułce. Ja wybrałem się do Wyczesanych Porków czyli na kanapkę z pulled porkiem. Określenie te nie ma polskiego odpowiednika. Najczęściej mówi się rwana/wyczesana wieprzowina. Konkretnie jest to marynowana przez 24h a następnie wolno pieczona przez 6h łopatka wieprzowa.

Wyczesane Porki to lokal w lokalu. Stanowi on integralną część pubu Kriek, który specjalizuje się w belgijskich piwach. Przyznam, że nie jestem tu pierwszy raz i jest to jedno z moich ulubionych miejsc w Poznaniu. Każda kanapka kosztuje 16 zł i jest podawana na talerzu dodatkowo z widelcem. Podczas jedzenia cześć zawartości ląduje na talerzu. Po pierwsze dlatego, że wieprzowiny i dodatków jest napchane opór, po drugie – pulled pork ma o wiele luźniejszą fakturę niż np. wołowina w burgerze. Pierwszego zamawiam Chorizo w składzie: pomidor chutney, chorizo, majonez aioli oraz sałata. Jako drugiego do spróbowania wybrałem Orientala w składzie: sałatka, sezam, kolendra, sos hoisin oraz majonez limonkowy. Na zamówienie czekam 15 minut.

Pulled porka podaje się tu w wypiekanych na miejscu maślanych bułkach. Bułki te to zajebisty produkt! Nie spotkałem jeszcze lepszych. Jem w kolejności zamówienia. Wieprzowina to po prostu poezja! Soczyste, delikatne i aromatyczne mięso robi tu mega robotę. Dodatki są wyczuwalne, ale nie grają one tu pierwszych skrzypiec. Baa nie musza tego robić! One tu są by jedynie podkreślić zajebistość mięsa. Najmocniej wyczuwalne jest tytułowa kiełba chorizo. Za to w tle spokojnie majaczą sobie gęsty sos z pomidorów czyli chutney oraz aioli czyli czosnkowy majonez.

Kolejnego wcinam orientala. Od początku atakuje moje kubki smakowe niczym Lennox Lewis Gołotę w 1997 roku. I tak jak Gołota padam na deski powalony każdym smakiem. Najpierw lewy sierpowy czyli słony sos hoisin, następnie prawy prosty czyli słodkawy sezam dalej lewy podbródkowy czyli kwaskowy majonez limonkowy na koniec dobija mnie lewy prosty czyli gorzka kolendra! Misz masz jaki jest w tej kompozycji to niebo w gębie. mega pozycja w stylu kuchni indyjskiej. Najlepsza pozycja w menu. Celowo odmawiam sobie picia by nie przepłukać kubków smakowych. Bym mógł nadal odczuwać tą zajebistość;-)

Do domu wracam przez Maltę i Kobylepole. Po takiej uczcie jedzie się wyśmienicie:-) W skali szkolnej pierwszą bułę oceniam na 4+ za to drugą kanapkę na aż 5+ Jest to najwyższa ocena jaką do tej pory wystawiłem na moim blogu w tym cyklu. Jak się okazuje Pulled Pork to świetna alternatywa dla tradycyjnych burgerów. POLECAM Każdemu:-)

Jadę niezawodnym Rumaczyskiem
Jadę niezawodnym Rumaczyskiem © rolnik90
Takiego Garbusa spotkałem w Tulcach
Takiego Garbusa spotkałem w Tulcach © rolnik90
Kolejorzowi Władcy Móch
Kolejorzowi Władcy Móch © rolnik90
DDR-ka czy wybieg dla koni?