Po Piwko #4/2017

Sobota, 13 maja 2017 · dodano: 18.05.2017 | Komentarze 2

Ciepło jest, chce się pić. W tak ciepłe dni jak teraz mamy idealnie gaszą pragnienie Sour-y czyli piwa kwaśne. Wybarałem sie po nie do Szczepankowa do Sklepu Szałpiw. Piwa kwaśne stoją niejako w opozycji do piw mocno goryczkowych. Tak, jak narodziła się moda na piwa typu IPA, tak w pewnym momencie - prawdopodobnie z powodu przesycenia rynku IPA-mi — nadeszła mikro-moda na piwa kwaśne. Cechy charakterystyczne dla tego typu piw to: niska goryczka, aromaty dzikie i kwaśność nadająca piwu balansu, za który normalnie odpowiedzialna byłaby gorzkość od chmielu. Piwa kwaśne mogą być także dosładzane sokami, cukrem czy słodzikami. Tą pożądaną kwaśność w piwie zawdzięczamy odpowiednim szczepom drożdży i bakterii. Mogą być to Brettanomycesy (drożdże) lub Lactobacillusy (bakterie kwasu mlekowego). Właśnie te ostatnie znalazły się we wszystkich piwach które kupiłem. Moje wysokie wymagania spełnił jedynie Naftali z Browaru Golem. Reszta była jakaś nijaka...