Przed Siebie

Niedziela, 12 marca 2017 · dodano: 15.03.2017 | Komentarze 2

Musiałem sprawdzić pewną trasę dlatego odpaliłem dziś mego górala. Jak się okazało jest jeszcze na chodzie;-) Najpierw ruszyłem nad poznańska Maltę. Właśnie trwa akcja napełniania jeziora wodą. Następnie ul. Gdyńska i nowym wiaduktem przedostałem się do Koziegłów - jednej z największych wsi w Polsce (ponad 11 tys. mieszkańców) Za wsią zrobiło się fajnie bo w końcu uświadczyłem terenu:-)

Przez las jechało się super. Nawet minęła mnie spora grupa mtb maniaków w strojach volkswagena. Spokojnie pedałując dojechałem do Wierzenicy. Kolejnej porcji lasu zażyłem na odcinku Dębogóra - Tuczno. Znalazłem się w gminie Pobiedziska. Formy oczywiście jeszcze nie ma dlatego podjazd w Katarzynkach bardzo mnie zmęczył. Dalej przez okoliczne wsie dotarłem nad Jezioro Swarzędzkie. Tu jak zwykle spacerowiczów i biegaczy była cała masa. Co mnie zdziwiło to rozbiórka zabytkowego młyna wodnego nad Cybiną. Chyba szykuje się afera bo to jest zabytek.

W Swaju znów wjechałem w las i szlakami pieszymi wschodniego klinu zieleni udałem się do Tulec. Tu kolejny raz ujrzałem coś co mnie zasmuciło. Rozumiem, że las jest państwowy czyli niczyi, ale wycinanie lasu w tym tempie szybko go zrujnuje. Jadą z kosksem równo a nowych nasadzeń ciągle brak. Źle to wygląda.

Będąc w KRZ wstąpiłem do domu na obiad;-) Jednak nie zakończyłem tu swej wyprawy. Dopiero była godzina 15 więc udałem się jeszcze do Iwna na kawę do teściów. Po drodze w Czerlejnie podjechałem pod wiatrak koźlak z XIX wieku. Na szczęście jeszcze stoi, ale penie skończy swój żywot tak jak ten w Latalicach.
Po chwili w końcu wyszło słońce, a ja zadowolony bo zaliczyłem druga stówkę w tym roku :-)