Burger Tour - American Street Burger Środa Wlkp.

Środa, 7 września 2016 · dodano: 27.09.2016 | Komentarze 2

Po pracy człowiek zmęczony i głodny. Jak wiadomo najlepiej relaksuje rower;-) A że głód w przeciwieństwie do urody nie przemija postanowiłem zawitać do American Street Burger w Środzie Wielkopolskiej. Do miasta w którym się urodziłem ruszyłem szlakiem zielonym czyli Transwielkopolską Trasą Rowerową. Nie omieszkałem również przejechać przez teren Średzkiej Rolibudy do której uczęszczałem i którą bardzo dobrze wspominam;-)

Lokal do którego dziś zawitałem mieści się na ul. Stary Rynek 2. Wystrój burgerowni przypadł mi do gustu. Tapeta imitująca cegłę i wiszące lampy zrobione z wiaderek tworzą fajny klimat. A że usiadłem na samym końcu dodatkowo mogłem raczyć się widokiem na stary rynek. Pierwszy burger jakiego zamówiłem to Florida w składzie którego znajduje się: mięso wołowe 150g, sałata rukola, pomidor, ogórek konserwowy, czerwona cebula, ser gorgonzola, suszona szynka i sos 1000 wysp. Niestety nie można wybrać stopnia wysmażenia mięsa, a szkoda bo ja najbardziej lubię medium. Mimo to wół ten był całkiem smaczny i soczysty. Bułka jasna była świeża, a to najważniejsze. Troszkę za dużo dostałem cebuli, no i szkoda, że jest ona świeża, a nie grillowana. Szynka gdzieś się schowała nie wyczułem jej za bardzo. Gorgonzola dodawała pikanterii, sos miałem wrażenie, że trochę nie pasuje do reszty składników. Burgs poprawny, ale nie urywający niczego. Zmieniłbym mięso na medium, wywalił cebulę lub w zamian dał grillowaną. Sosu którego bym użył to miodowo - musztardowy. Myślę, że pasowałby do lekko pikantnej rukoli i gorgonzoli. Resztę składników bym zostawił. Moja ocena 3+ w skali szkolnej.

Drugi burger jakiego zamówiłem i konsumowałem to Las Vegas w składzie którego  znajduje się: mięso wołowe 150g, sałata masłowa, pomidor, ogórek kiszony, grillowana papryka, dwa kawałki bekonu ser cheddar i sos BBQ Jack Daniels. Był to bardzo dobry burgs! Wszystkie składniki dobrane w idealnych proporcjach. Sos bbq na bazie łiskacza to poezja. Bekon fajnie chrupał, papryka - co jest dla mnie nowością w tego typu burgerze dodała efektu wow. Jedyną rysa w majestacie tego burgera jest sałata masłowa. W ogóle nie robi ona roboty. Polecam zmienić ją na lodową która przyjemnie chrupie przy gryzieniu. Moja ocena 5- w skali szkolnej. Podsumowując: lokal oceniam pozytywnie, osobiści kilka detali w menu bym zmienił, a czy wrócę? Wątpliwa kwestia.

Następnie najedzony ruszyłem nad Średzkie Jezioro. Zostałem tutaj mile zaskoczony. Okazało się, że ukończono drugą część ścieżki rowerowej. Teraz biegnie ona wzdłuż całego jeziora. Oczywiście objechałem ją całą i znów zostałem zaskoczony - tym razem nie pozytywnie. Ścieżka która miała być rowerowa przekształciła się w pieszo - rowerową. A miało być tak pięknie... Mi się jechało super, widokowo tez jest fajnie więc polecam wybrać się w to miejsce, ale nie w weekend do slalom między pieszymi może być katorgą.
PozdRower

Jezioro Średzkie © rolnik90
Łabędzie nad Jeziorem
Łabędzie nad Jeziorem © rolnik90
Miejsce z historią w tle
Miejsce z historią w tle © rolnik90
Aha budynku nie sfotografowałem bo jest tak obrośnięty drzewami, że się nie da.