Przedpracowo: Kobylepole

Środa, 25 listopada 2015 · dodano: 30.11.2015 | Komentarze 2

Jakiś czas temu pożyczyłem od teścia książkę z 1972 roku pt Okolice Poznania - Przewodnik. Są w niej propozycje wycieczek i opisy ciekawych miejscowości w Wielkopolsce. W opisie Kobylepola widnieje wzmianka o wspólnej mogile z pomnikiem 12 żołnierzy i oficerów radzieckich poległych w styczniu 1945 r. Nigdy o tym miejscu nie słyszałem dlatego postanowiłem osobiście nawiedzić owy pomnik. Jak się okazało znajduje się on przy skrzyżowaniu ulic Makowskiego i Rysia, a nie za browarem jak napisano w książce. Jest to zwykła tablica z opisem posiadająca swój plotek. Co cieszy mimo niechęci do armii czerwonej znajdują nie przy niej znicze. Wszak jest to grób poległych w walce. Z nowych rzeczy odsłonięto okna zabytkowego browaru dzięki czemu ujrzałem, że tam wszystko nadal stoi, w tym kadź warzelna! Aż mi serce mocniej zabiło! Gdyby nie rower wszedłbym tam od razu. Nie wiem w jaki sposób ale jako pasjonat piwowarstwa wejdę tam innym razem. Legalnie lub nie;-)

Garby
Staw Browarny © rolnik90

Kategoria do 50 km

rolnik90
| 19:55 wtorek, 1 grudnia 2015 | linkuj Warzelnia to tylko nazwa projektu/rewitalizacji terenu po byłym browarze i jego okolic. Budynek browaru zostanie odrestaurowany, a w jego wnętrzu powstanie luksusowy hotel lub centrum SPA. W pobliżu zabytkowego gmachu wznoszone są – budynek wielorodzinny, wille miejskie oraz domy w zabudowie szeregowej – w których znajdować się będą apartamenty.
| 16:49 wtorek, 1 grudnia 2015 | linkuj Te okolice są w ogóle specyficzne, raz zieleń, za chwilę jakieś kosmiczne ruiny. Nic tylko eksplorować :)

A ta warzelnia chyba czynna skoro jakieś świeże szyldy są?

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa chnaw