Browar Niechanowo & Nekla, Czerniejewo, Gębarzewo

Środa, 10 czerwca 2015 · dodano: 11.06.2015 | Komentarze 4

Do godz. 13 byłem w pracy. W domu wiadomo: kąpiel i obiad. Postanowiłem pojechać do Niechanowa zobaczyć jak się miewa browar w tym mieście. Pierwszym przystankiem na trasie było miejsce pamięci w pobliżu osady Janowo. Miejsce pamięci obejmuje kompleks kommemoratywny zbudowany ku czci żołnierzy Armii Krajowej, złożony z kapliczki z masztami flagowymi, kręgu kilkunastu głazów pomnikowych oraz tablic, upamiętniających żołnierzy różnych formacji i akcje antynazistowskie z terenu Wielkopolski. Stąd udałem się do Gułtów a następnie drogą polną do Stroszek jadąc obok fermy wiatrowej z potężnymi wiatrakami. Przez Neklę to praktycznie tylko przejechałem ponieważ już wcześniej to miasto odwiedziłem;-) Do Czerniejewa dotarłem prostą i nudną drogą, ale za to miasto całkiem fajne, co prawda rynku nie posiada, mimo to spodobało mi się. Za miastem przypadkowo zobaczyłem cmentarz żydowski nie omieszkałem się przy nim zatrzymać. W drodze do Żydowa odbiłem zobaczyć Zakład Karny w Gębarzewie gdzie za komuny był obóz dla internowanych. Gdy już byłem w Niechanowie moim celu wyprawy zapytałem przypadkowo spotkana osobę o rynek - odpowiedziała: nie ma, a ratusz? - nie ma, panie do jest wieś, nie miasto W parku jest pałac nic poza tym. Kurdę a myślałem że Niechanowo to miasto. Udałem się pod browar, widać że coś tam niedawno było robione, jest nowy tynk, nowe okna, ale nic poza tym. Browar stoi nieużywany, obecnie jest wystawiony na licytacje komorniczą.

Z sieci:
 Browar w Niechanowie zamknięto w 1998 roku. W 2011 spróbowano go reaktywować czego efektem było uwarzenie w nim 1 warki (w zasadzie tylko brzeczki)  którą w połowie roku sprzedano konińskiej firmie Vin-Kon jako półprodukt do dalszego wykorzystania. Tak więc z reaktywacji browaru wyszły nici:(

Kurde jak bym wygrał te 30 milionów co ostatnio były do zgarnięcia w lotto to bym kupił ten browar. Reaktywował stare marki i wprowadził nowe rzemieślnicze piwa. Fajne jest sobie pomarzyć;-)
Do domu wróciłem inną drogą przypadkowo odkrywając w wsi Sobisiernie cmentarz ewangelicki. Zarośnięty zakrzaczony, ale całkiem nieźle zachowany, nagrobków było sporo. Ja to mam oko, wystarczyło że ujrzałem dużo bluszczu i dzięki temu kolejny cmentarz odkryty. Między Psarami, a Neklą zaliczyłem spory odcinek leśny gdzie piach ostro dal mi się we znaki. W Barczyźnie kolejny cmentarz ewangelicki. Mam się bać? chodzą już za mną te cmentarze. W ogóle nie sprawdzałem czy na trasie jakieś będą.
Z Nekli powrotem do Gułtów, a do domu przez Klony, Czerejno i Kleszczewo.
No i proszę dzień roboczy, do pracy przejechane 20 km, po pracy 120, razem 140. Można? Można! Pozdrawiam

Trasa: KRZ - Nekla - Czerniejewo - Gębarzewo - Niechanowo - Nekla - KRZ

Cmentarz Ewangelicki w Barczyźnie © rolnik90
Tabliczka informacyjna
Tabliczka informacyjna © rolnik90
Kurdę znów najebałem sporo zdjęć;-)