• Kalorie 2016kcal

Jezioro Swarzędzkie, Dolina Cybiny

Niedziela, 19 października 2014 · dodano: 28.10.2014 | Komentarze 0

Kolejny raz korzystam z tego że żona jest na uczelni i jadę w krótką jesienną trasę:) Do Swarzędza jadę przez Gowarzewo, okrążam Jezioro Swarzędzkie na którym tego dnia było mnóstwo kaczek i łabędzi, a następnie kręcę wzdłuż Doliny Cybiny.
 "Dolina Cybiny jest niemal bezleśna i dość głęboko wcięta. Ciekawy krajobrazowo jest fragment doliny od wsi Uzarzewo, przez tereny wsi Gruszczyn i Gortatowo do Swarzędza, gdzie przechodzi w rynnę Jeziora Swarzędzkiego. Dolina ma około trzech kilometrów długości i 300-700 metrów szerokości. Dno doliny zajmują liczne rozlewiska Cybiny. Jedynie początkowy i końcowy fragment doliny jest zalesiony" Wikipedia.
Ogólnie jestem w szoku że coś tak pięknego jest tak blisko mnie, a ja nigdy tu nie byłem. Od razu się zakochałem, jestem pewien że jeszcze nie raz tu przyjadę podziwiać faunę i florę:) Dalej udaje się na osiedle Zieliniec odnaleźć domy moich bliskich, następnie kolejny raz wjeżdżam do parku przy jeziorze. W stronę domu wracam ul. Cieszkowskiego dalej pomykam przez Tulce.
Pogoda dopisała i mimo iż odległość nie powala kolejny udany wyjazd za mną;-)